Annons:
Etikettbanritningar
Läst 1059 ggr
hund_katt
3/5/16, 3:24 PM

En fråga...

Haha detta kanske är en jättekonstig fråga, men det är en sak som jag aldrig fattat, och som gör mig väldigt osäker och är anledningen till att jag tvekat på att tävla i agility senare.. Min fråga är, när man tävlar.. Hur vet man i vilken ordning man ska ta hinderna? Hinner man öva på det innan tävlingen? Hur kommer man ihåg vilken ordning man ska köra?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
PudelPepp
3/5/16, 3:38 PM
#1

Är banvandring innan din klass ( åtta minuters banvandring om jag inte minns fel). Sen finns ju nummerskyltar vid varje hinder, som då visar ordningen. Hur man kommer ihåg ordningen kan jag inte svara på xD

CayKantos
3/5/16, 7:46 PM
#2

Det är väldigt svårt att komma ihåg i början, då man typ inte fattar varför man måste göra ordningen så kompliceras, men efter ett tag börjar man liksom se mönstret i ordningen bättre. Jag har asdårligt minne och är alltid nervös om jag kommer glömma ordningen, det gör jag då och då, men då är det bara att fortsätta ändå! Några gånger känns det helt enkelt bara lättare än andra. 

Har aldrig rigtigt tävlat utöver på min skola och hemma lite, men där har vi gjort lite egna tävlingar och där kör vi som det hade skulle gjort på en vanlig tävling.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
3/5/16, 8:40 PM
#3

Man vet inte hur banan kommer gå först man kommer dit och ska banvandra. Man har åtta minuter på sig att gå banan. Och angående att komma ihåg banan, är det väldigt svårt i början, jag hade väldigt mycket problem med det! Har fortfarande ;) men det blir bättre, även om det inte känns så.

hund_katt
3/7/16, 3:31 PM
#4

Okej, tack! Då förstår jag :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: