Annons:
Etikettträning
Läst 587 ggr
Jetaime
5/24/16, 10:54 PM

Vad tränar ni på just nu?

Vad lägger ni extra stor vikt vid just nu i träningen?

Annons:
Fisherling
5/25/16, 8:59 AM
#1

Jag har massa Rally-saker att fokusera på, men på Agility blir det att utveckla min handling, vårt samarbete och stadga vid kontaktfälten :)

Frida B
5/25/16, 9:34 AM
#2

Slakomingångarna och att inte ta uuuuuuuuut svängarna så mycket… Och kroppskontroll för min del ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jetaime
5/25/16, 9:59 AM
#3

Jag jobbar på att komma ihåg banorna och såklart min handling, man kan alltid bli bättre! Och sen har lilla fröken under senaste tävlingen kommit på att det går fortare att hoppa kontaktfältet på bommen på tävling (kan vara en en gångs graj, men med farten och taggad hund kommer gärna hoppen på kontaktfälten.. Blev ganska förvånad att hon hoppade BOMMEN i helgen.. A:et har hänt innan, men inte bommen 😃) Vi fick även med oss en tjuvstart med oss hem från senaste loppet i helgen, sånt gillar vi inte heller!

Så.. Kontaktfält över lag och sitta kvar i staten lägger vi väl mest fokus på för tillfället.

VendelaS
5/25/16, 10:08 AM
#4

Har en 13-veckors som ska bli framtida agilitystjärna. Jag grundar redan nu med att försöka utveckla en bra leksaksbelöning och bra stadga i "sitt-stanna" och ett "varsågod" kommando 😉

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Fisherling
5/25/16, 2:35 PM
#5

#4 Åh vad roligt! Jag kan tipsa om "fri" som varsågod-kommando. Går SÅ mycket fortare att säga och är ingenting man säger i vardagen 😃

Ellen89
5/31/16, 8:01 AM
#6

Just nu kor vi med slalom. Kopte 2x2 slalom sa kan ova mer hemma, men har bara 6. Ska goras mer snart men Ace har just borjat fa 6 i rad bra. Han ALSKAR kontaktfalt och jag ar sa glad att se honom tycka om det sa mycket. Hoppas pa att tavla snart, kanske aven i slutet av aret 😃

Annons:
VendelaS
6/1/16, 1:19 PM
#7

#4 Visst är valpträning kul! Använder "varsågod" i vardagen och "kör" i agilityn ;)

#6 Lycka till med framtida tävlingar!

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Jetaime
6/1/16, 1:36 PM
#8

Just nu, Kontaktfält, Kontaktfält, Kontaktfält. Hon har börjat hoppa rakt ner från halva bommen på tävling, vilket är ett beteende jag inte får fram på träning. Trots att jag använt flera tävlingar och lopp till att görs om så har det inte gett sig..Så gah! 😏

DogeLove
9/28/16, 4:29 PM
#9

Mål just nu är att hitta en agility förening och börja träna där!😅

Frida B
9/28/16, 6:45 PM
#10

Nimbus: få större säkerhet i slalomet och ingångarna, dom har suttit det senaste nu men med lite tvekan från min sida. Annars tränar vi på fart och handling och att inte tappa fokus :) Dobby: tunnlar (han är helt tunnelgalen), starter, går på balans och a i sele och koppel, raksträckor osv :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: