Annons:
Etikettträning
Läst 953 ggr
Jetaime
10/7/16, 8:36 PM

Vintervila.

Får era hundar någon längre vila från agilityn under vintern?

Motivera gärna era svar och skriv gärna hur ni brukar göra och hur lång vila ni brukar ha :)

Annons:
Fruset blåbär
11/2/16, 11:20 AM
#1

Japp alltid vintervila. Just för att hundarna ska få chansen till återhämtning. Oftast ca 8 veckor, men i år slår vi till på från oktober och fram till efter jul/i vår någon gång.

Detta pga att Extra skadade sig på tävling i Västerås i maj och att det märks att hon behöver få tid på sig att bygga upp igen. Och jag tänkte att Dizzy kunde må bra av vila.

Vi tränar rallylydnad istället och kommer att fysträna också för att bygga upp deras kroppar. Kan säga att Extra älskar Rallylydnaden eftersom man får jobba NÄÄÄÄÄRA sin matte 😃

Dizzy tycker att Rallyn är OK med föredrar agilityn alla dagar i veckan!

Kroppar behöver tid för återhämtning och att läka småskador som vi inte ens märker för att det inte ska bli bestående skador som kanske blir svårläkta.

Fisherling
11/3/16, 8:43 AM
#2

Nu kommer jag ju kanske börja jobba på en inomhushall där jag isåfall skulle ha fri tillgång till hallen när den är tom… Men jag vet inte. Kanske blir agilityvila ändå. Vi har mycket på inom lydnad och bruks att slipa på.

Jetaime
11/3/16, 9:23 AM
#3

Vi har tre tävlingar kvar i år och sen går jag kurs för Jouni orenius, som är slut mitten på december. Efter det kommer vi ha ett par veckors vila från agilityn, med undantag från kontaktfältsträning eftersom tanken är att jag ska träna om kf på framförallt bommen, men det kommer börja kanske bara inomhus här hemma och sen om det är utomhus ändå bara med nedfarten till en början. Jag har dessutom lite andra planer till våren sen så vi får se hur pass vi hinner komma igång med agilityn igen då (hur länge vi kan hålla oss utan, haha 😁)

panini
11/3/16, 10:27 PM
#4

Nej, ingen vintervila här inte 😉 Vi tränar ändå bara 1 gång i veckan med träningsgruppen där vi ska boka in oss i en hall också 🙂

Frida B
11/26/16, 10:57 PM
#5

Nejdå vintervila, vad är det när det finns inomhushallar? 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

XeZafir
11/27/16, 12:19 PM
#6

Nä, ingen vintervila här inte. Det är därför man har inomhushallar :) Fast det blir nog lite vila mellan jul och nyår, detta för att jag jobbar mycket då och när det inte är jobb är det en massa "juligheter" :)

Annons:
Jetaime
11/27/16, 1:45 PM
#7

För min del handlar inte "vintervila" om att man inte har tillgång till inomhushall eller att man inte tränar, utan jag menar just vila från agilityn i sig. Det går inte att bara "lägga" en aussie "på hyllan" ett par veckor/månader liksom, haha😃.

Upp till toppen
Annons: