Tävling

XS/S och L/XL.

2016-12-05 15:47 #0 av: Jetaime

Ni som har hundar som ligger på gränsen, där man får lov att välja när år, hur tänker ni kring valet av klass? För- och nack-delar? Vad kommer ni att välja?

Gäller hundar som tävlar i S som är under 28cm
Hundar som tävlar i (svensk)M över 43cm
Och nuvarande L över 43 cm men under 50cm.

XS - under 28cm
S - under 35 cm (men hundar under 28cm får också tävla här)
M - 35-43cm
L - 43-50cm
XL - över 43cm

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.denraraa.weebly.com 

Anmäl
2016-12-05 15:55 #1 av: Jetaime

Jag har en liten aussie på 46cm (väger 13,5kg), som nu tävlar i L. Och jag har i princip bestämt mig för att fortsätta i XL nästa år. Har velat väldigt mycket sen regelförslaget kom och jag har väldigt svårt för förändringar och hatar att ligga i ett mellanskikt där man behöver välja. Hade det inte varit för att reglerna ser annorlunda ut internationellt så hade jag nog valt L, men jag känner att jag inte vill begränsa oss, OM det skulle vara så att vi vill tävla internationellt i framtiden. För då ÄR hon en "vanliga" L hund.

Hon har aldrig haft några problem med höjden och river nog lika mycket/lite om det är 45 eller 65 cm (om inte mer när det är lägre?) . Det känns väldigt lågt med 40-50 när man är van vid att hon hoppar 60cm.. (tom. 65 på vissa tävlingar i år).

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.denraraa.weebly.com 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.