Annons:
Etikettträning
Läst 583 ggr
Jetaime
2017-01-23 10:12

Bästa belöningen i agility.

Vad använder ni för belöning när ni tränar agility? Godis? Godis i burk? Leksak? Kampar, kastar? Vad är bästa belöningen för din hund när det gäller agility? :)

Annons:
Frida B
2017-01-23 10:45
#1

Allt funkar men till min stora glädje har leksakbörjat bli roligare än godis :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jetaime
2017-01-23 10:54
#2

Leksak brukar funka som bästa belöning för Zuki, men har även "lärt" henne att ta godis som belöning i agilityn (tidigare har hon i princip ja, men tagit den ifall hon hann, eller bara spottat ut den för att få köra vidare var viktigare.

Men nu när vi tränar om kontaktfälten så använder jag mig av en treat and train (med godis/torrfoder) och det funkar super just när man vill ha snabb belöning och upprepa något flera gånger. Sen emellan där kan jag ju såklart kasta bollen och kampa lite med henne också:)

Minmilou
2017-02-01 09:18
#3

Eftersom jag inte får kampa eller kasta leksak pga att min hund har spondylos i nacken så blir det godis o klapp :)

Helena89
2017-02-04 13:58
#4

Min hund tar vilken belönings som helst och att köra agility i sig är väldigt självbelönande för min hund, många gånger är tex en tunnel minst lika stor belöning som en leksak eller en godis. Så när vi kör större grejer så brukar jag bara avsluta med att klappa om honom eller kampa lite med kopplet (det sista gör vi alltid på tävling), men annars försöker jag använda godis för att det har en lugnande/dämpande effekt vilket jag ofta vill åt.

panini
2017-02-14 15:15
#5

Korv är den bästa belöning, helt klart! 😉

Upp till toppen
Annons: