Annons:
Etikettträning
Läst 939 ggr
Jetaime
1/23/17, 10:20 AM

Tränar ni själv?

Tränar ni något själv, ut över agilityn? I såfall, vad? Man behöver ju ganska bra kondition för att kunna springa med sin hund också.. Om man inte kör på ren vilja… 😃 Men jag tänker att man har ju bättre förutsättningar ju mer man själv orkar och hinner. :)

Annons:
Frida B
1/23/17, 10:42 AM
#1

När Dobby är färdigväxt ska vi börja jogga, och för hans del dra på cykel… För min del ska jag börja styrketräna, men det är inte för agilityn bara :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jetaime
1/23/17, 10:50 AM
#2

Tränar inget direkt själv, men i perioder så cyklar jag/drar med Zuki.. Men blir inte såå jättemycket konditionsträning av det direkt. Har funderat på Canicross också, men svårt att komma igång ordentligt, särskilt när man har bakhuvet att något kommer att kracha så fort jag börjar med det för att har lite svårt för det där med "lagom". Och min kropp håller inte alltid för "all-in".

Annars är ju agilityn ganska fysisk som den där.. Men känner att jag hade velat kunna ge lite mer ibland. :)

amandatherese
2/10/17, 8:46 PM
#3

Jag försöker gå på gruppträning två dagar i veckan för att hålla min kondition i schack, hade önskat att jag kunde vara ute och springa men knäna vill inte längre sträckor :)

Helena89
2/16/17, 12:08 PM
#4

Försöker löpträna. Dock har jag varit så förkyld mkt nu under vinterhalvåret så det har inte blivit så mycket träning. Men så fort jag är frisk ska jag komma igång igen. Brukat springa 5km 3 ggr/v ungefär. Sen går jag ju hundpromenader i ganska rask takt, ofta i kuperad terräng.

Drömmis
3/3/17, 9:26 PM
#5

Kör barmarksdrag med Cairo 3-5 ggr/v, sen promenerar jag ju ca 3 timmar på jobbet (hunddagis).Men likväl rinner svetten efter ett pass ;).

[Lillmatten]
3/16/17, 12:59 PM
#6

På vintern tycker jag om att åka skidor. Vår - höst försöker jag att gå ut o springa några gånger i veckan men just nu när det fortfarande är geggigt o blött blir det mest  skogspromenader… ;)

Annons:
tiger tok
4/8/17, 2:35 PM
#7

Rider ibland, men är ute och rör mig minst 3h/dag under ridlektioner. Är även mkt stark för min storlek.

Upp till toppen
Annons: