Annons:
Etiketttävling
Läst 2154 ggr
BettySue
2013-12-18 21:28

Uppdatera mig! (Och nya danska ag-regler)

Hur går det för er och agilityträningen? Jag och Lyra har svåra abstinensbesvär, då vi pga vinterperiod och skador inte kan träna just nu. Så nu vill jag höra hur det går för er! Några framsteg som ni är extra glada över? För er som tävlar i olika länder kan jag meddela att danmark ändrar sitt agilitysystem överr hur man flyttar upp i klasserna. Pinnarna i hoppklass och agility slås ihop, och man flyttar upp i både hopp och ag om man fått nog med pinnar i en gren. Följande antal pinnar krävs i olika klasserna för uppflytt: Klass 1: 8 pinnar varav minst 4 agilitypinnar. Klass 2: 6 pinnar varav minst 3 agilitypinnar. Minns inte hur de ändrade på cert.. Så om ni kommer över och tävlar i danmark, så ska ni anmäla er i den klassen som ni är i i agility. Dvs är du ag3 och sp1 så ska du anmäla dig till klass 3. :)

Annons:
Sugar Mist
2013-12-18 21:31
#1

Opsis tränade för första gången med hundar som störning, helt lös. Så gott som fullt fokus, vilket är rätt stort!

-

isla
2013-12-19 00:03
#2

Själv har jag inte varit ute på tävlingsbanan på många många år och har precis för 2½ månad sedan skaffat mig ny hund, så här tränas det för fullt, dock i lydnad just nu. Han är 5½ år gammal och har bott på kennel innan och har flera duktiga barn som tävlar i både lydnad och agility. Själv har han inte tävlats något, men vi satsar på att börja till våren. Själv bor jag i Norge, så kommer främst tävla här, men planerar att åka och tävla lite i Sverige i sommar och skulle gärna vilja prova Danmark också, men har inte hittat någon sida än där man kan se vilka tävlingar som finns och så småningom anmäla sig via. Någon som vet? :)

Är inte ny på iFokus, men har inte varit inne på denna sida tidigare eftersom jag inte haft någon hund lämpad att tävla med, men lär kika in här emellanåt nu framöver. Väntar nu på bättre väder så ska vi börja träna agility. Längtar enormt. :)

BettySue
2013-12-19 07:40
#3

#1 åh vad kul, det ska du vara stolt över! Skönt när man ser träningen ge resultat. #2 grattis till vovven! Vad tävlade du förr? Själv bor jag i danmark så om du har frågor över att tävla i dk så säg bara till. Du kan se tävlingar och anmälningsinfo på www.hundeweb.dk under aktiviteter högst upp, och sen väljer du vilken gren under rullgardinsmenyn :)

isla
2013-12-19 11:04
#4

#3 Tack! :) Jag har tävlat lydnad och agility tidigare och är det jag tänkt tävla i nu också.

Tack för länken, ska genast gå in och kika och se om  jag hittar något intressant.

Upp till toppen
Annons: