Behöver registrerad hund tävlingslicen?
Hej! Jag och min pudel ska så småningom börja tävla i agility då undrar jag om han behöver tävlingslicens även om han är registrerad i sbk.. Tacksam för era tankar, åsikter å svar..

Är han renrasig och är stamboksförd i SKK behöver han ingen tävlingslincens.
-
Då undrar jag vad det är för andra papper å kanske material för att tävla, nått speciellt? Som behövs fixas?
Skk står för svenska kennelklubben, eller?

Japp :)
-
Men hur ser ett vaccinationsbevis ut? Skulle nån kunna lägga upp en bild?

Hittar inte Flynns just nu men om jag inte minns fel är vaccinationsbeviset just det pappret som veterinären stämplar in att hunden vaccinerats ;)
-
Kenzo har ett grönt vaccinationsintyg från SKK som kom med hans stamtavla. Din borde ha ett likadant :)
Skulle du kunna skicka bild? Är rött osäker på hur det ser ut!! Har hittat stamtavlan och massa andra papper men inget vaccinationsbevis vad d jag kan se.. Han har en bok där alla papper är insatta men det är svårt att leta när man inte vet vad man ska hitta.

Pappret e grönt och brukar sitta i samma plastsakish som stamtavlan, fast på baksidan.
-
#9 Jag tror det heter vaccinationsintyg. Ser som sagt ut precis likadant som stamtavlan, den där gröna SKK-färgen. Litet, rektangulärt. Det är inte jag som har hans stamtavla så jag kan inte skicka någon bild tyvärr!

Precis :)
-

#12 Exakt, det där är vaccinationsintyget :)
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus