Yims utveckling (filmtråd*)
Jag har varit duktig och försökt filma min och Yims träning så mycket som möjligt igenom åren. Han är strax över 3 år idag, och vi har en lång väg fortfarande framför oss. Men här kommer ett urval av många minnesvärda träningar och tävlingar.
Namn: MTF Chen Yim
Ras: Border Collie
Storlek: Large
Övrigt: JA, han är renrasig och reggad även om färgen många gånger skapar frågetecken. :)
Mvh Emelie
Yims första grundhandlingsträning. Första gången pojken får leka på hindrerna. (första minuten på min gamla sheltiepojk som fick testa lite grundgrund efter sin höftoperation)
Mvh Emelie
Första och andra träningstillfället på slalom med bågar
Mvh Emelie
…Till klart slalom. Tog inget mindre än 9 träningstillfällen efter introduktionen.
Mvh Emelie
När Yim var ca 14 månader fick han köra en tunnelklass vilket han klarade med bravur. :)
Mvh Emelie
Vid 17 månaders ålder har vi advancerat i slalomträningen en aning :)
Mvh Emelie
Och vår agilitydebut när han var 18 månader. Halvkassa RC hade vi tränat in. Blev en pinne på debuten.
Mvh Emelie
Agilitykurs för Jouni Orenius. Här börjar vi träna in mer advancerad handling. :)
Mvh Emelie
Beslutar att ha 2 + 2 på kontaktfälten. Tränade hemma på balansen och fort gick det för grabben att fatta galoppen :)
Mvh Emelie
Fick vara föråkare på en klass 2 tävling när pojken bara var liten nybörjare. Men nog klarade han sig fint ändå, trots avsaknad av tävlingserfarenhet.
Mvh Emelie
En riktigt rolig och minnesvärd tävling
Mvh Emelie
Tävling i december när Yim var ca 20 månader gammal. Tre felfria rundor av tre möjliga! :)
Mvh Emelie
Underbara värmlandsrallyt!
Mvh Emelie
Summercamp med Jenny Damm och Zeljko Gora
Mvh Emelie
Lite från agilityåret 2013!
Mvh Emelie

Härliga filmer! Mycket inspiration! 👍
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Ni är så himla duktiga!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus