Annons:
Etikettträning
Läst 1248 ggr
Michaela-N
2012-07-11 20:10

Svårigheter

Har din hund haft svårigheter med något av hinderna? Berätta!

För min hund tog det ett tag innan han accepterade att gå på gungan. Idag gör han det perfekt utan problem!

Annons:
AnneN
2012-07-24 14:03
#1

Jag och Velvet har problem med däcket, hon vill oftast hoppa på sidan eller krypa under.

Tips på hur man tränar in däcket mottages tacksamt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vargafrost
2012-07-24 14:11
#2

#1 Just däcket hade Idelma problem med tidigare. Backade bandet en aning och ställde mig bredvid däcket, för ena öppningen intill och visade tydligt att det var däcket hon skulle hoppa igenom. När hon blev säkrare ökade jag avståndet mellan mig och däcket.
Eftersom att Velvet försöker krypa under kanske det kan vara en tanke att sänka däcket, så att det inte går att krypa?

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

AnneN
2012-07-24 14:19
#3

#2 Tack för tipsen. Har testat sänka däcket så hon inte kan krypa under men det resulterade i att hon istället hoppade över hela däcket *knashund*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vargafrost
2012-07-25 09:16
#4

#3 Nämen, den var ny! Möjlighet att hänga en handduk över för att försöka undvika det kanske, och sakta plocka bort den mer och mer när hon kan? Bara spånar lite.. Obestämd

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

AnneN
2012-07-25 17:25
#5

#4 Bra idé, det ska jag testa nästa gång jag får tillfälle Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Michaela-N
2012-07-31 23:47
#6

Det går att köpa plast i vissa agilitybutiker på nätet man klär däcket med, så det inte finns utvägar. Fråga också om inte det finns i klubben du tränar. Vissa har redan sådana. Annars kan du be dem köpa in, är väldigt användbart!

Annons:
Upp till toppen
Annons: