Annons:
Etiketttävling
Läst 986 ggr
Michaela-N
2012-07-11 20:11

Tävling

Har du tävlat med din hund i Agility någon gång? När, vart, vilken storleksklass, och hur gick det? Glad

Annons:
AnneN
2012-07-24 14:01
#1

Japp en inoffare på Grans naturbruksskola i Öjebyn för ca 2 år sedan. Klass - large - agility. Resultat = diskad, men nöjd ändå för vi hade otroligt roligt då min översociala hund överlyckligt sprang och hälsade på funktionärerna och gav domaren en hopp-puss i förbifarten Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Michaela-N
2012-07-31 23:47
#2

Okej, du vill inte testa igen? Skrattande

Michaela-N
2012-08-05 16:36
#3

Jag tävlade i U-DM för Östra Sveland, hoppklass 1 small, i slutet på maj detta år. Det var en jättebesvikelse…

Har alltid haft problem med Hugos motivation. Han vill ingenting, bara hälsa på människor och hundar.

Men då Lidingö HU (som skulle hålla U-DM) var min förra klubb, och jag skulle vara funktionär så tänkte jag att jag ställer upp, eftersom jag kände att träningarna gått så mycket bättre på kort tid.

Men… De ropade in oss, jag var taggad till tusen men tyvärr var inte min hund det… och han stack iväg och nosade utanför banan. Kunde inte rå för det, men jag började böla där på banan… det var jättepinsamt men jag blev så fruktansvärt besviken, ledsen och arg, och fylldes av en otrolig hopplöshet så jag kunde inte hålla emot tårarna… Sen lämnade jag tävlingen och stack hem.

Nu tränar vi mycket mer på kontakt och motivation, och jag har insett att Hugo aldrig kommer bli den SM-hund jag drömt om, och såg i honom första gången jag träffade honom blott 7 veckor gammal.

Men han är fortfarande världens bästa vän, och jag skulle aldrig aldrig kunna byta bort honom mot en annan hund för det!

Upp till toppen
Annons: