Annons:
Etiketthinder
Läst 3896 ggr
Michaela-N
7/11/12, 8:12 PM

Egna hinder hemma

Har du egna hinder hemma? Vad tycker du om dem? Vart har du köpt dom?

Jag har hinder från Rusta. Tycker de funkar jättebra och är väldigt nöjd med dom. Det är väldigt lätt att bara gå ut i trädgården när man är sugen på ett kort träningspass.

Annons:
AnneN
7/24/12, 1:59 PM
#1

Har tyvärr inga egna hinder, men använder de "naturliga" hinder vi hittar ute, tex staket, parkbänkar, gungbrädor, mm… barnens tomma lekparker är perfekta för lite agilityträning (självklart är hunden välrastad innan).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Michaela-N
7/31/12, 11:49 PM
#2

Okej. Kan varmt annars rekommendera Rustas om du har vägarna förbi. Fanns ingen tunnel när jag var där, annars hade jag tagit en också. Lätta att montera, men kan vara jobbigt om man inte bor i hus med tomt att ta ner de varje gång…

Emaljoh4
8/4/12, 5:40 PM
#3

Jag har bara slalomhinder från Rusta, känns onödigt att införskaffa jättemånga olika. Skulle dock kunna tänka mig att skaffa platta tunneln från Rusta, för det finns väl om jag minns rätt.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Michaela-N
8/5/12, 10:25 AM
#4

Finns platta tunneln kvar? Den skulle jag vilja ha men hittar inte den på något av varuhusen.

Emaljoh4
8/5/12, 10:48 AM
#5

Jag har sett den förut, men det är möjligt att den är borttagen ur sortimentet. Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Michaela-N
8/5/12, 10:50 AM
#6

:(

Annons:
rebz
8/10/12, 3:32 PM
#7

Har hinder från rusta. Ett hopphinder, ett hopp med ring, en lång blå tunnel :) Tycker det är rätt bra grejer för de pengarna.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Ronja06
8/10/12, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har balansbom från allsportcenter - enligt tävlingstandard. Hopphindrerna är gjorda av aliminium och specialbeställda från en plåtfirma. Slalomet är från rusta, men ska snart bytas ut mot ett av tävlingsstandard.

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
8/10/12, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En bild så man ser hopphindrerna också

Mvh Emelie Förlägen

joheck
8/10/12, 6:17 PM
#10

Jag har endel Rusta hinder. Har än så länge bara testat hopp och tunnel men är nöjd med dom. Tror dom slutat att sälja hinder på Rusta däremot (beställer inte in nya utan säljer ut de dom har kvar).

Michaela-N
8/10/12, 7:31 PM
#11

#8 #9 Härligt att ha egna hinder, men att köpa en balans för 8 000 spänn får nog vänta tills vidare… Flört

[tildemattson]
9/3/12, 1:35 PM
#12

Hade velat köpa rusta hopphinder och tunnlar, men de är lite väl dyra för en 14 åring.

[tildemattson]
9/3/12, 1:39 PM
#13

#4 Den platta tunneln finns nog på hööks

Annons:
JTphoto
9/3/12, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Vi har byggt egna hinder och ett däck. Håller på att bygga ett Balanshinder också. Slalompinar är inte så svårt att tillverka och vi har köpt tunnlar (Rusta kanske??) och gjort en egen platt tunnel.

Bilden är inge bra då den ska visa hindret, men liiite ser man av hindret i alla fall xD

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Letfors
9/4/12, 7:44 AM
#15

Jag har hopphinder ifrån hööks, tunnel från RC, ett släp som jag inte vet varifrån de kommer. Slalom från rösta men nästan alla pinnar är sönder :s så jag använder fårstakets pinnar. Har även en egen byggd balansnerfart/gunga. Drämer om rikigt hinder och högst upp å listan står ett rikigt slalom, vart nära på att köpa ett, ett flertal gånger. Men har alltid stoppat mig i sista sekund.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Jenniferri
9/4/12, 11:09 AM
#16

Vi kmr köpa riktiga agility hinder när Wille blir äldre och kan köra agility (:

// Hannah

Mixxie
9/4/12, 6:41 PM
#17

Jag har ett slalom från Royal Canin och så en tunnel från ikea. Men vi tränar knappt alls med dem ändå hehe :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

SmileyMalin
9/6/12, 8:05 AM
#18

Jag har slalom ovh ett par hopphinder från Rusta, en kort tunnel (vinst från någon tävling) också en hemmasnickarad kontaktfältsbräda. Är ibland lite sugen att bygga ett seriöst Balanshinder men samtidigt vill jag kunna nöta Kontaktfält utan att det sliter för mycket på hundarna och då känns det bättre att köra korta pass inomhus på kontaktsfältsbrädan och sedan bara köra hela Balanshinder på klubben :-)

Upp till toppen
Annons: