Annons:
Etikettträning
Läst 1504 ggr
Emaljoh4
8/4/12, 5:49 PM

Hur gammal var din hund?

Hur gammal var din hund när ni började träna agility? Glad "Valp-agility" räknas också.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Emaljoh4
8/4/12, 5:52 PM
#1

Moa var lite över året när jag började träna henne. Glad Vi började med att gå en kurs.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vargafrost
8/4/12, 5:53 PM
#2

Svarade "annat".
Idelma kom till mig som 4-åring, och någon gång innan dess har hon kört lite grunder, men vi började ändå från start.
Gerpla har varit med på agilityplanen sedan 9 veckors ålder. Fått nosa på hinder, se när Idelma tränar och själv fått springa i enkla tunnlar.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Michaela-N
8/5/12, 10:24 AM
#3

1 år. Tycker det är så onödigt med folk som börjar redan vid 9-10 v att träna sina valpar, även om det bara är tunnlar…

Ronja06
8/10/12, 11:15 PM
#4

Yim började jag träna vid 10 månader ålder på grunderna. Dvs. starter, springa tunnlar och början på lite handlingövningar. Ronja var likaså - då började vi vår första nybörjarkurs i agility.

Viggo däremot var 1 år innan vi gick på hinderinlärning.

Mvh Emelie Förlägen

ThereseoBilly
10/14/12, 1:39 PM
#5

Bruno var 5år när vi började träna agility på kurs och Billy var strax över 2,5år. :)

SmileyMalin
10/14/12, 3:41 PM
#6

Mina tidgare hundar har varit straxt över 1 år.

Lilleman däremot har fått börja runda pinnar runt 3-4 månader och sedan gått vidare på tunnlar och hopphinder med bommen på marken. Först stod vi bara vid ett ensam hinder och så fort han sprang igenom så berömde jag massor och lekte i typ 10 minunter :-)

Nu är lilleman är 1 år och vi kan börja "på riktigt" så har jag en fokuserad hund som älskar agility och har 110% självfötroende :-)

Då känner jag verkligen att det var värt den där grundträningen som var jätterolig för Tobi men inte riktigt lika rolig för mig ;-)

Annons:
Sackum
10/14/12, 4:29 PM
#7

Xavi var 2 år vid första kontakt med Agilityhinder (första nybörjarkursen) och p.g.a. skada först 2,5 år när vi började träna utanför kurstillfällen. Ångrar enormt att jag inte började mycket tidigare, men det är klart det är bättre sent än aldrig. ;) Nästa hund planerar jag att börja leka med hindrena vid några månaders ålder.

[IsabelleA]
10/14/12, 9:21 PM
#8

Ben Fick börja smått med lekövningar på agiliplanen som valp. Han var väl 6 månader då han började springa mellan hinderstöd och upptäcka tunnlar. Dock ingen seriös träning och jag ställde inga höga krav på honom.

CelsiusT
10/15/12, 8:43 PM
#9

Min valpis fick "agilityhinder" redan i valplådan. Dom hade både tunnel och en A i miniformat i form av en liksom mini-trappa och dessutom en pytteliten vippbräda. Det var ju såklart för att underlags-vänja valparna så dom skulle få prova på lite, dom hade det i sin trädgårdshage.

När han kom till mig som 8v så åkte vi redan första veckan till klubben och han fick röra sig lös på planen tillsammans med dom stora. Orädd som han var så drog han ifrån oss bort till agilityhindren och genom tunneln och rätt upp för Aet ;P Han var inte tänkt att ha som agilityhund men han bestämde själv! Tränade inte agility med honom förän han var bortåt året, men han fick vara med och "leka" under uppsikt och begränsning på agilitybanan redan när han var liten.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ressu
10/16/12, 12:52 PM
#10

Våra har varit runt 8-11 månader då vi börjat med grunderna. Dvs inga tunga hopp och inga påfrestande övningar.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Vovvie94
10/16/12, 6:12 PM
#11

vi började när Annie var 4 och ett halvt! hon var en omplacering och planen var bara att få upp hennes själförtroende och självständighet, men jag blev frälst!Cool

Jenniferri
10/16/12, 9:46 PM
#12

4 månader ungefär testade vi dock bara agility 1 gång och efter det har vi bara kört valp-agility 2 gånger. Men mera ''träning och när man börjar köra det oftare'' blir nog väl när Wille är mellan 10-12 månader.

// Hannah

Upp till toppen
Annons: