Annons:
Etikettallmänt
Läst 2513 ggr
Emaljoh4
8/6/12, 7:39 AM

Tik eller hane

När du skulle köpa hund, hade agilityn någon påverkan när det kom till om det skulle vara en tik eller hane?
En hane för att slippa löpet och hormonrubbningar t.ex eller en tik för att de mognar snabbare osv?

Berätta! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Vargafrost
8/6/12, 10:43 AM
#1

Valet av kön har inte haft någonting med hundsport att göra för min del - jag fungerar helt enkelt bättre med tikar. Eller så inbillar jag mig det. Tungan ute

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Michaela-N
8/7/12, 6:47 PM
#2

Hugo är kastrat och blir inte fixerad utav löptikar, han reagerar inte extra på en tik som löper, däremot dras löptikar till honom… av någon anledning.

Nästa hund blir tik, bland annat för att jag hört så många historier med hundar som är fixerade vid löptikar, och nu när de får tävla i agility också så är nog tik ett säkrare kort Glad

Ronja06
8/10/12, 6:28 PM
#3

Jag väljer alltid hanhundar när jag köper en tävlingshund. Orkar inte med löp om jag ska vara ärlig, speciellt inte på tävling eller träning. (ja, jag har en mycket annorlunda syn på detta med tikar - trodde jag skulle ändra mig nu då reglerna ändrades och löptikar fick vara med och tävla) men icke! Mina hanhundar reagerar i vardagen om det är en löptik bredvid dom, men inte i arbete eller på träning/tävlingsplats. Inget slickande, inget nosande eller annat hanhundsbeteende hos dem vid agilityn. Inte ens då jag vet en löptik startat precis innan dom i start. För dom är det dom-agility och jag. Inget annat finns. Det är dock synd då jag hört att så många förare har fått problem med sina hanhundar på tävling nu…

Mvh Emelie Förlägen

Hannasjessie
8/10/12, 8:54 PM
#4

Har lärt mig nu efter första hunden. Ingen mer tik som tävlingshund. Löpen förstörde precis ALLT. Hon är nu kastrerad och pigg som ett nötkärna! Nä, nästa får bli hane.

Mvh Hannasjessie. :)
____________________________________
| - Jack russell terrier

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

vallhund
8/13/12, 2:28 PM
#5

Jag klickar bättre med hanhundar, även om jag haft några tikar genom åren. Ingen av mina hanar har blivit påverkade av tikars löp, vare sig på plan, i fårhagen eller hemma. Enda som jag märkt är att de blivit mer vaktiga gentemot "sina" tikar gentemot andra hanhundar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: