Annons:
Etikettträning
Läst 4765 ggr
Vargafrost
8/7/12, 8:53 PM

Senaste träningspasset

Hur gick ditt senaste träningspass? Tränade ni något specifikt eller mest en genomkörare? Positivt och negativt med passet?
Låt oss andra veta!

Fritt fram att tipsa, heja och utbyta idéer - men försök att inte dra ifrån trådämnet alltför mycket. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Michaela-N
8/7/12, 8:58 PM
#1

JÄTTEBRA!

Jag är helt otroligt glad. Körde bara slalom och ett hopphinder, tränade kanske 10 min bara.

Helt otroligt, vilken fokus! Han lyssnade jättenoga och tog ingångarna superbra. Duktig kille!

Letfors
8/11/12, 12:55 AM
#2

Mitt sennat pass gick rikigt bra :) vi har fått gå tillbaka en bit i träning för att fokuser på de tenkika grunderan som slalom och konatfällt, det ränker inte med att ha hund hund som är välidgt bra handligs mässnigt, man måste ha de andra med.

Vi tränade på slaom igånngar bårde på 6 och 12 pinnar, känns som at vi tog ett steg i rättrikiing. Med kontafället hade jag en rund bana med balandens som huvudpunkt, för att kunna träna kf i fullfart, och inte behöva stanna i mallan åt.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Beckibus
8/12/12, 1:03 PM
#3

Jättebra! :D

Tränade hoppteknik, provade hennes första slalom i hela hennes liv. :P Gick kalas! Och sen tränade vi på något som verkligen MÅSTE tränas på, att sitta i starten. :P Så stolt! ♥

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Vargafrost
8/12/12, 1:19 PM
#4

Superduper!

Körde lite snabbt igår med Idelma innan folk ur träningsgruppen kom, som jag och Gerpla bara skulle social-/miljöträna med.
Tränade mest på handlingen och lite udda kombinationer och banor som hon tidigare inte testat. Hajade direkt och var otroligt duktig med full fart och lyssnade perfekt till varje vink och ord. Kyss

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Beckibus
8/17/12, 9:55 AM
#5

http://izaochrebecka.wordpress.com/2012/08/15/slalomtraning/

Min bästa tjej! Så stolt! Dock låter de som jag skriker "HÄR" men de gör jag inte. ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

nadilda
9/4/12, 8:05 PM
#6

Jag har ju bara en valp, men vi var ute för någon timme sedan och tränade lite genom att hoppa upp på stenar, gå balansgång på en murar och lite andra kul saker :-) Det gör vi ofta och det är alltid lika kul :D

Annons:
Vargafrost
9/9/12, 9:42 PM
#7

**Awesomecake!
**Helt klart årets bästa träningsvända.

Vi har inte kört på drygt en månad, och det märktes på dom! Idelma brukar sitta lugnt och vänta medan jag plockar fram hinder, nu satt hon och pep konstant, medan Gerpla (som vanligt) skällde för att jag inte var inom räckhåll för henne.

Körde lite med Gerpla först och bestämde mig för att påbörja hopphinder (utan bom) och handling. Så två hopphinder med 4-5 meter mellan och sedan en tunnel. Hur duktig som helst! Testade även att ha hindren bredvid varandra och köra S-handling mellan dom, vilket även det gick bra efter lite trixande. Kyss

Idelma satt vid det laget och hoppade vid bordet hon var bunden vid. Gå normalt till banan var det inte frågan om, hon for runt och hade sig och tyckte att jag var världens långsammaste! I väntan på startkommando satt hon och hoppade på stället, något hon aldrig har gjort i samband med agility tidigare.
Var en riktig dröm att köra med idag, och jag valde att fokusera på handlingen även med henne! Körde två vändor på vippbrädan som redan var uppställd med träpallar för att inte slå ner för mycket. Min duktiga tant! Kyss

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

SmileyMalin
9/11/12, 8:19 PM
#8

Körde en litet pass med lilleman (10 månader). 3 par hinderstöd och en platt tunnel. Passade på när det spöregnade för att kolla om han ändå skulle ta tunneln, gick kanon :-D

Nu har vi börjat komma till ett läge där hindren i sig är mer belöning än leksaken ;-) Så när jag ställde mig vid ett hinder med leksaken i handen så rusade Tobi ett par varv genom tunnel innan hann hade tid att komma till mig och köra den tänka övningen :-D

Så kul att se all träning på hindersug verkligen ge resultat :-)

indra-bus
3/5/13, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Indra tog en paus i solen.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

SmileyMalin
3/6/13, 1:47 PM
#10

Äntligen är lillskrutten grundtränad nog att få köra hel bana 😃 Underbart! 

För några veckor sen fick han testa för allra första gången (innan har han bara kört korta kombinationer med hopp och tunnlar och sedan Balanshinder och slalom för sig). Jag är riktigt nöjd! Kontaktfälten funkade bra (första gången kör vi 2+2 andra gången kör vi runnings) och han tog 12-pinnars slalom båda gångerna trots att den är i slutet på banan. Första varvet missar han en del hinder men andra varvet nollar han bortsett från att han springer förbi långhoppet. MEN det har jag faktiskt helt glömt bort att träna in så jag får skylla mig själv!!

Filmsnutt på lillskrutten (16 mån)

(Andra varvet utan strul börjar 1:20 in i filmen)

Josse5233
3/10/13, 10:32 PM
#11

Det gick superbra! :) Jag håller på att lära min lilla ettåring grunderna och han börjar förstå och tycka att det är roligt. :)

Ha en trevlig dag! 

Beckibus
3/19/13, 4:38 PM
#12

#10 Gud va duktig han är!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

SmileyMalin
3/20/13, 6:11 PM
#13

#12 tack :-) Det blir debut nu i april, nervöst värre!

Annons:
Cassii
3/25/13, 10:00 PM
#14

Gick jättebra! SUPERNÖJD! Äntligen har hoppandet börjat minska och farten börjat komma! :D


Kitten86
5/3/13, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Otroligt nöjd!

Tränade lite handling och hoppteknik och "dammade av" lite efter vintervilan som varit. Vi hade superkul båda två! Passade på att ta med nya kameran och fota också!!

Inget negativt att bidra med, känns som att vilan gjort under för oss båda!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Beckibus
5/3/13, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Även jag var med på Kitten's träning. Inte vår bästa men gick väl helt okej, här är en liten bild Kitten tog! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

nadilda
5/11/13, 6:04 PM
#17

Precis kommit in från ett agilitypass på våran väldigt hemmagjorda bana. Det gick väldigt bra! Hon börjar verkligen bli duktig på "hopp" funkar jätte bra att dirigera henne, fast vi kör låga hinder och inte så mycket för hon är fortfarande ung och har oröntgade höfter (ska snart bli ändring på det). Tunneln flyger hon igenom i fullfräs på kommando😃
 Vi började lite smått med slalom idag, hon lär sig fort och är väldigt motiverad!❤️

Nog kan det bli en agilityhund av henne tror jag💋

Har tyvärr ingen bild 😕

[MinIda]
5/11/13, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Det gick väl bra. Hon hoppade fint och sprang bra men slalomen sitter inte riktigt än. 😃

Men nöjd då det inte är min hund utan min halvhund som jag sköter om :)

(inte så bra bild vet)

[LittlePiglet]
5/22/13, 7:07 PM
#19

Tränade med Nemo i helgen, mest slalom och trodde han skulle ha glömt det nu när jag inte tränat på väldigt länge, men tvärt om! Han sprang på jätte bra genom hela både med och utan koppel, lite segare åt ena hållet dock… 😃

har ingen bild, men en film 😉

Beckibus
5/24/13, 7:40 PM
#20

#19

Va duktig han är!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
[LittlePiglet]
5/25/13, 9:03 AM
#21

#20 Tack 😃

Pennybus
6/12/13, 11:38 PM
#22

Opsis går ur slalomet för minsta lilla grej i trädgården, dock kan han "Hopp" och slalom, försöker klicka in hastighet på slalomet nu dock.

Penny är det väldigt mycket hopp på fortfarande, men hon hoppar en meter över det hon behöver på vanliga hindret och hon förstår inte riktigt vitsen med slalom men hon gör ju det ändå.

Allt som allt: Det gick över mina förväntningar.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

SmileyMalin
6/20/13, 10:19 PM
#23

Här kommer en filmsnutt från vårat senaste träningspass! Tobi kör en klass 1 bana.

Pennybus
6/20/13, 10:31 PM
#24

#23 Shit vad duktig!

__________________

Det gick SUPER, Opsis har börjat tycka det är kul att träna, så det gör det ÄNNU roligare för mig, och han klarar "redan" 4-pinnars slalom, efter 3-4ggr's träning, även att ta 2 hinder efter varandra!

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Michaela-N
7/4/13, 7:44 PM
#25

Så här såg det ut :)

SmileyMalin
7/5/13, 12:01 AM
#26

Mitt senaste träningspass var idag. Veckans bana på klubben. Tobi var trött och rätt seg men så här såg det iallafall ut :-)

SmileyMalin
7/5/13, 12:03 AM
#27

Och så här såg det ut när min dotter (7 år) körde samma banan med sin mormors gamla schnauzer som hon får ha till tävlingshund :-)

Annons:
Unik inte Udda
8/19/13, 1:40 PM
#28

Det gick både bra och dåligt igår, lite upp och ned. Matte glömde banan men låtsades att hon hade koll och improviserade hejvilt på rekordtid. 😃

Han var lite ofokuserad och verkade lite… Trött. Var likadant förra träningen, efter en hel sommar av stora framsteg. Nu har jag blivit bortskämd med att det går bra så minsta lilla baksteg gör mig orolig. xD Nåväl, han brukar tycka att agility är jätteroligt och det brukar inte alls vara svårt att tagga igång honom, så jag hoppas att han snart är tillbaka i sig själv. c:

Tränade banor på mellan 8 och 13 hinder kanske, superroligt när det väl gick bra. Slalomen börjar se riktigt fin ut nu, snart tar han det helt själv vilket är ett STORT framsteg jämfört med när vi började och han vägrade att ens komma i närheten av slalomet. :)

[MinIda]
8/19/13, 4:16 PM
#29

Kan uppdatera från förra tisdagen på kursen. 

Det var första dagen på kursen och jag var faktiskt inte så jätte nervös mer överlycklig. Men hon gjorde 3 HELA framsteg på den dagen.

1. Hon hoppade in i bilen själv. Och ja ni hörde rätt. Hunden som har hatat bilar av allt annat i hela hennes liv. Dock så var det en ''vanlig bil med säten bak och fram. Imorgon åker vi dock i den där packetbilen så hundarna får sitta där bak.

2. Hon skällde 3 gånger och jag sade tyst, även morrningar. Men sedan slutade hon att skälla och morra utan lydde bra. Rädsla fanns väl kvar hos henne men hon skällde/morrade inte. 🙂

3. Vi tränade hopp just den dagen. Dock hade vi koppel så några kunde väl fälla det som höll upp själva pinnen men ingen kom till skada. Så det gick bra. Hon hoppade perfekt och vi sprang nästan. Så vi fick bra beröm. Men något måste väl ändå ha fastnat efter allt vi pluggat in i hopp. Man får bara hoppas att det går lika bra imorgon. Undra tro vad vi tar för hinder då 🤔😃

fridaaocrazy
9/15/13, 12:39 PM
#30

#19 Hahha din kanin äger ut min hund på slalom XD

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Upp till toppen
Annons: