Annons:
Etikettträning
Läst 1838 ggr
Michaela-N
2012-08-08 14:50

Mål för i år

Nu är väl agilitysäsongen snart slut, så vad har du haft för mål i år, och vilka har du uppfyllt?

Jag har haft (inom agility)

  • Klara samtliga hinder
  • Fokusera lättare

Och jag tycker Hugo och jag har uppfyllt båda!

Annons:
Vargafrost
2012-08-08 16:40
#1

Jag har egentligen inte haft några mål.
Låta Gerpla bekanta sig med olika brukshundklubbar och självmant våga tunnlar, och inte visa någon rädsla för vippbrädan.
Idelma har jag nu under sommaren bestämt att hon ska våga sig på vippbrädan mer, och sist klev hon självmant på med framtassarna innan jag manade på henne att fortsätta. Är fortfarande så att jag får sänka den åt henne, men förut vägrade hon vippbrädan helt, att kliva på den med ena tassen var bara att drömma om.

Så, summa summarum så tycker jag att det har gått väldigt bra. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Ronja06
2012-08-10 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min agilitysäsong är verkligen inte slut ännu! Vi tävlar varje helg fram till och med Oktober, sedan blir det en del tävlingar under vinterhalvåret också faktiskt *ler*

Jag hade inga som helst mål iår faktiskt. Ett drömmål har varit att kvala till agility SM 2013 med Ronja. Tyvärr har diverse mindre skador (sträckning) och något magvirus satt stopp för den planen med Ronja. Dock är inte kvalperioden slut ännu så vi får se om vi kan ta oss hela vägen i hamn. En liten bit kvar.

Viggo var mitt mål att starta honom i agilityn efter hans operation. Vilket han klarat med bravur - han tog två klassvinster i rad vid en av hans första tävlingar efter uppbehållet på 1 år och blev uppflyttad till hoppklass 3.

Yim har lärt sig samtliga hinder vilket var mitt mål. Han är i idag, trotts sin ålder på 17 månader, min mest hindersäkra hund. Tacka vet jag att man lär sig av sina inlärningsmisstag. *ler*

Mvh Emelie Förlägen

Hannasjessie
2012-08-10 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min lilla tjej och jag är på god väg mot årets mål! Det vi ville främst var att klassa upp oss i både agility och hopp. Tog två pinnar på en tävling och är numera uppe i agilityklass 2. Saknas bara en i hoppklass 1, som vi hoppas rafflar åt oss nästa helg.Då blir hon klass 2 hund på heltid!

Har även som mål att få till några snygga Kontaktfält och hålla farten på topp. Men just nu ser det ljust ut! Så vill vi nolla några lopp i klass 2 såklart!

Sen vore det även kul om vi fick någonlunda placering på DM och hoppas såklart att vi försvarar klubbmästerskapstiteln även i år. :)

Mvh Hannasjessie. :)
____________________________________
| - Jack russell terrier

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Mixxie
2012-08-10 21:23
#4

Våran säsong började nyss!! Här tävlar man i hallar mest på hösten, vintern och våren. På sommaren har vi tagit lite paus från tävlandet för att nu komma tillbaka.

Men mitt mål med Mille var att åtminstone ta oss upp till klass 2 och det har vi ju gjort. Sen så vill jag gärna ta upp oss till klass 3 men det är inte ett mål utan en dröm :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Cassii
2012-08-10 21:27
#5

Vi har precis debuterat och mitt mål för i år är att ta tre pinnar i hoppklass 1 så vi kommer upp till klass 2 i hopp. Jag vill även att gungan ska fungera såpass mycket att hon kan hoppa upp på den när den rör sig. Glad


Lojs
2012-08-11 18:11
#6

Jag har inte några direkta hundmål för tillfället, har tyvärr inte råd att tävla så mycket pga att jag studerar och inte har så mycket pengar.

Men man kan väl säga att mitt mål för året är att få till bra banor som jag känner att jag kan stå för på de tävlingar jag dömer. =) (Är agilitydomare)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: