Annons:
Etikettallmänt
Läst 1259 ggr
Emaljoh4
8/10/12, 7:40 PM

Något som saknas?

Är det något du tycker saknas här på Agility iFokus, något du vill läsa mer om eller vad det nu än kan vara?

Låt oss få veta det i den här tråden! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
AnneN
8/10/12, 7:41 PM
#1

Artiklar med tips på hur man lär in de olika hindren och andra delar i agilityn (tex svängar framför/bakom, fjärrdirigering, mm)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lilla jag
8/10/12, 10:54 PM
#2

Månadens Agility bild, aso en tävling varge månad.

Ena gången kan det vara att man bara får fotta hunden vid hopp-hindret och andra måanden kan det vara tunnelnSkrattande

Hoppas ni fattar ;)

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

Frida B
8/10/12, 11:01 PM
#3

håller med lilla jag, skulle vara kul att ha en sån tävling :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vargafrost
8/10/12, 11:03 PM
#4

#1 Vi har klurat lite på det, och så småningom kommer sådana artiklar att dyka upp. Glad

#2-3 Jag har tidigare tänkt tanken på en sådan grej, och när sajten har kommit igång ordentligt kommer det att dyka upp månadstävlingar. Troligtvis med start i september. Flört

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

joheck
8/11/12, 3:07 PM
#5

Jag saknar en ordentlig presentation av Sajtvärd och medarbetareSkrattande. Nyfiken i en strut!!! (Haha är det så man säger?!Oskyldig).

[Juliaammouri]
8/12/12, 2:14 AM
#6

Det vore kul med månadens utmaning (som bichon.ifokus har) så har man en utmaning t.ex hoppa 40 cm sen ska man filma det när dom gör det :)

Annons:
Varghund88
8/22/12, 4:20 PM
#7

Jag är ärligt talat lite förvirrad över smådjurskategorierna Skäms. "träning och tävling" kan jag nog förstå…kanske… men vad är det för slags trådar ni är ute efter i "hinder och inlärning"?

Skulle det inte vara lättare att börja med en enda smådjurskategori som täcker ALLT vad gällande smådjursagility och senare om det börjar bli mer populärt så kan man klura ut då vad för kategorier som kan behövas i den delen? (då har man ju en del inlägg att gå på och kan nog göra en ganska bra bedömning av vilka ämnen som möjligen skulle behöva egen kategori).

Annars nöjer jag mig på en närmare förklaring för vad för slags inlägg ni vill ha i de två olika kategorierna egentligen. XD

Vargafrost
8/23/12, 2:58 PM
#8

#7 "Hinder och inlärning" täcker just hinder och inlärning. Vad skiljer hindren åt mellan olika smådjur? Var kan man få tag i dom, alternativt hur bygger man? Anpassa annorlunda på något vis? Nya idéer på hinder? Och hur lär man lättast ett mindre djur agility?

Jag själv har nämligen ingen koll på sådant, och tycker själv att det skulle vara kul att läsa om. Men om det skulle vara bättre för medlemmarna så drar vi ihop till en stor kategori för smådjur. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Varghund88
8/23/12, 4:15 PM
#9

#8. Ah då förstår jag lite bättre! (: (jag har en tendens att vara lite trög haha) Jag blev väl lite förvirrad över att jag tänkte att "träning" och "inlärning" går väldigt mycket hand i hand – vilket blev förvirrande när det var två olika kategorier *ler*

Vargafrost
8/24/12, 7:55 AM
#10

#9 Det är bara bra att ni frågar så att vi kan svara och förklara, annars går ju inte forumet runt! Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

marion2
8/25/12, 9:52 PM
#11

Presentera bra kurser!!

Upp till toppen
Annons: