Annons:
Etikettallmänt
Läst 1723 ggr
Vargafrost
8/19/12, 6:11 PM

Mål för din hund

Har du några mål uppsatta för din hund (eller annat djur, givetvis) inom agility? Glad
Kanske bara "livslånga", eller kör du för varje år? Ändrar du dig vartefter du ser hur hunden utvecklas eller behåller du målet tills ni har klarat av det?

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Vargafrost
8/19/12, 6:15 PM
#1

Med Idelma har jag egentligen inga mål. Hon är ändå 10 år nu, jag känner att jag inte kan kräva lika mycket av henne nu som tidigare. Men vi kämpar på med slalom och vippbrädan, som är hennes svagare bitar.

Med Gerpla har jag planer att vi ska ut på tävlingsbanorna så småningom. Mina förhoppningar (och därmed mål, gissar jag) är att vi ska lyckas ta tre pinnar i både ag1 och ho1. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[Malin3033]
8/20/12, 10:22 PM
#2

Med Ronja så är det att fortsätta kvala till SM och behålla vår kärlek till denna sport. Sedan hoppas jag att hennes två CERT snart trillar in, hon har två i vardera klass än så länge och det är bara en tidsfråga innan jag har en champion i huset Kyss

Med Cora är målet att fortsätta röja runt på agilitybanorna i klass I för att i framtiden ligga på SM-nivå och även börja söka landslag - den kapaciteten har hon, helt klart.

sofiek90
8/20/12, 10:37 PM
#3

Hundarna ska klara alla hinder, komandoord och få upp tempot för framtida ev. träningstävlingar.

Ponnyn vill jag väldigt gärna tävla med snart igen :)

MVH

Sofie

Letfors
8/21/12, 2:02 PM
#4

Eftersom jag nu bara har en hund som jag tävlar och tränar aktivt med, då den andra är panskonerade, skriver jag bara målen för Rut! Som kortsiktigt mål är att vi la ta os förbi vårt stora slalom problem på tävling, sen även lite fin slip på kf på blans och starter, de är det som jag vill att vi ska klara av i år. Långsiktigt mål är campionat och SM :)

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

rebz
8/22/12, 1:14 PM
#5

Eftersom vi knappt börjat, vår agilitykurs börjar imorn, och bara kört lite hemma så är väl målen att vi ska ha jättekul när vi tränar och att Bino ska tycka att agility är världens roligaste grej :). Och att ha provat på de flesta hinder iaf och att han ska kunna jobba mer självständigt.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

SmileyMalin
8/22/12, 6:51 PM
#6

Liams mål är att bli agilitychampion (har hara bara 1 cert så det är en långsiktig plan) och att minst en gång under hans karriär kvala till SM :-)

Tobis mål är att fortsätta grundträna ordentligt så att jag nästa vår kan debutera med en trygg och stabil liten grabb som har lärt sig att agility är det roligaste i världen :-)

Annons:
Kitten86
8/22/12, 8:54 PM
#7

Mitt mål för oss är att fortsätta träna för att det är roligt, försöka komma ut och tävla och se om det trillar in några pinnar. The skye is the limit, så vi får se vart vi landar Foten i munnen

Fortsätta med hundsporter överhuvudtaget för att det är skojj att göra något ihop.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Zipzee]
9/27/12, 8:56 PM
#8

Jag har i dagsläget inga planer på tävling så jag får säga att mitt mål är att både jag och min hund ska ha roligt, att min hund får bättre självförtoende och att vi får en bättre kontakt :)

Sahara&Dennis
9/30/12, 11:11 AM
#9

Jo vi började ju träna Dennis i år, så hittills kan vi varken ha för höga krav eller starta honom särskilt mycket. xD Men vårt mål är att komma till start till sommarn nästa år, efter att vi gått en tävlingsagility kurs. :) (Redan gått nybörjar- och fortsättningsagility. xD)

Sen så är även vårt mål att nästa år komma till en kvaltävling i Doggy Proffesional Agility Cup. Jag vet att det är att sikta högt, men han och jag älskar agility, och inget hindrar oss från att komma till en kvaltävling. ;) Sen om vi kvalar eller inte spelar mindre roll eftersom han - och jag! :o - fortfarande är så ung, bara vi gjort vårt bästa. ;)

Sen vore det ju UTOMORDENTLIGT roligt att till o med komma till ungdoms SM, men det är absolut inget realisiskt mål utan snarare en dröm. ;)

Men självklart är vårt mål först och främst - ja, det kommer före ALLT annat - att ha så grymt kul! :D Agility är det roligaste i världen och det vill jag att min lilla kille ska få uppleva. <3

Lojs
10/2/12, 11:17 AM
#10

Jag har satt mina mål utifrån vad jag vill att andra ska minnas av oss som ekipage när vi slutat tävla.

Med Nemi vill jag att de ska minnas en blixtrande snabb och självständig kelpie med urhäftiga Kontaktfält.

Med Arya vill jag att man ska minnas hur otroligt roligt hon ser ut att ha på planen, och hur enkla banorna ser ut när vi lyckas riktigt bra!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cassii
10/2/12, 5:00 PM
#11

Lexies mål för i år är att rädslan för gungan ska vara helt borta och hon ska kunna köra den helt själv, i dagens läge klarar hon den om jag hjälper henne.

Men långsiktigt mål är championat, SM och ev. landslags uttagning ifall hon fortsätter att utvecklas såhär fint. Vi har iallafall planer på att tävla vårat första SM 2014.

Med Twix kan jag inte ännu säga, men med den attityd hon har så satsar jag iallfall på championat!


TollarPojken
10/3/12, 3:44 PM
#12

Jag behåller alltid målet tills vi har klarat det. Som att jag ville att vi skulle klara av slalom, då tränade vi bara slalom i en månad sen satt det. Men det största målet jag har är att vi ska ha det kul tillsammans :)

Upp till toppen
Annons: