Annons:
Etiketthinder
Läst 1521 ggr
Emaljoh4
2012-08-20 10:29

Vilka hinder behöver din hund bli bättre på?

Vilka hinder behöver din hund träna lite extra på?

Tänk er in i situationen att ni är på tävlingsbanan, är det något/några hinder ni är osäkra på att hunden kommer ta klockrent?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Emaljoh4
2012-08-20 10:31
#1

Jag är lite tveksam på slalomet, och liite för gungan.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vargafrost
2012-08-20 12:28
#2

Med Idelma är det slalom och vippbrädan, resten är ingen tvekan. Med Gerpla får vi se när vi kan börja köra ordentligt. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

SheltieDog
2012-08-20 13:09
#3

Slalom. Vet aldrig säkert om det kommer gå helt denna gång eller inte… Hindret vi kampas mest med på tävlingsplan att få rätt på där. Och sedan Kontaktfält slarvars det ibland.

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

CelsiusT
2012-08-25 12:27
#4

Slalom, det känns alltid tveksamt. Det är främst ingången och utgången, han slarvar ibland.

Vippbrädan har vi fått börja om med efter att han ramlade och blev rädd. Den börjar fungera bra men det är ändå en del jobb kvar för att få den ren.

Sedan har vi en luring med däcket. Det fungerar klockrent. MEN!! ibland på tävling så har han stoppat och bitit i det. Jag vet varför och det är när jag använder "hoppa" som kommando istället för "däcket", ibland blir jag förvirrad i all hast och säger fel och då vet han inte om jag menar att han ska ta det, då blir han osäker och reagerar med att stanna och hugga i däcket. Om det är en bana som tillåter mig att rent handla in honom i däcket så är det inga problem men ska jag skicka honom till däcket så gäller det att jag har tungan rätt i mun.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Penny&Skoja]
2012-08-25 15:55
#5

Oj det är mycket men då är jag perfektionist haha ^^ Det vi har mest fokus på nu är ingångarna i slalomet och däcket , På hemmaplan missar hon aldrig däcket men borta litar jag inte alls på att hon tar däcket , Skulle behöva göra egna dck och byta ofta =) Sen kontaktfälten dessa tråkiga Kontaktfält =)

mejamylove
2012-08-25 21:06
#6

slalom och alla Kontaktfält dock så kan hon slalom men jag är inte säkert på att hon tar det KLOCKRENT! :)

Annons:
Letfors
2012-08-25 21:26
#7

Främst är det slalom i tävlings situation som är våran största finde, på träning tar hon det skit fint, men sen när vi tävlar så blir det bara panka av allt! Har ännu inte klurat ut hur jag ska lösa det, det var väldigt bra i en period och sen så fall vi tillbaka igen…

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Kitten86
2012-08-26 16:43
#8

Som de flesta andra här svarar jag SLALOM. Eller rättare sagt, han har ett klockrent driv och han suger på hindret vid kommando "slalom" men han har en tendens att kliva in på rätt sida men andra porten… Går vi lungt emot, från olika vinklar, så är det inget problem med iom farten från en hel bana så blir det inte lika bra…! Det är det som sätter käppar i hjulen på våra tävlingar.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

SheltieDog
2012-08-26 16:47
#9

#7 samma sak hos Elsa o slalom. Det visades extra nu i helgen, att det bara blivit sämre på tävling… Det vi ska göra nu (tips som vi fick) är stresshanteringsträning, att ha godis i slutet ex, stim o stoj och hon får inte det förrens hon gjort rätt, lite småpass så hoppas jag det blir bättre, för hon hade också ett tag då det gick lite bättre och hon var mer sansad.

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Upp till toppen
Annons: