Annons:
Etikettträning
Läst 1210 ggr
Hiro
2012-08-28 18:16

Nystart i agility

I går så var jag på BHK med familjens Norrbottenspets tik Tinja på 8år, vi blev inbjudna att testa så vi for dit.
Ösregnade men det gick bra i alla fall, vi har tidigare i hennes 8 år gjort hopp, kryp och balans övningar. Bla så har hon fått balansera på stockar och linkande. Det gick nästan så perfekt som det skulle (för röfrsta gången) Hon smet mellan ramen och ringen på det hindret. Jag har låtit Tinja hoppa upp på gungbrädor och gå över på andra sidan och jag har hållt i så det inte skulle bli en så stor duns så vippbrädan gick jättebra den också! :D Vi körde den 4-5 gånger, första gången s var hon så snabb så jag han inte riktigt ta i den så den for ner med en duns men resultatet blev posetift - hon hukar sig på den färgade ytan :D Hon är inte orolig det minsta för den :D Tunneln gick perfekt, förstod komandot efter två gånger. A-hindret tar lite tid uppför men med träning så blir det nog full fart! Slalomen måste jag och hon träna mycket på men hon förstog snabbt vad jag ville att hon skulle göra :D

Jag kommer försöka fara på BHK på fredag efter skolan om jag hinner innan middagen :D

Har någon något tips som kan vara bra att veta? :P

Annons:
missemel
2012-10-25 23:56
#1

Tips i träningen? Min hund är också 8 år och kör agility :)
Värm upp mycket och ta mycket pauser! :)

Lojs
2012-10-26 07:55
#2

Mitt bästa tips är att träna ihop med någon som är duktig om man inte ska gå kurs, så man inte lär in något dumt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: