Annons:
Etikettallmänt
Läst 1745 ggr
Vargafrost
2012-08-31 16:00

Regn - träning/tävling?

Jag kom att tänka på det hela nu när jag var ute med hundarna i skyfallet.
När det regnar och ni har planerat träning/tävling utomhus, hur gör ni då? Genomför ni det eller låter ni bli den gången och hoppas på bättre väder till nästa gång? Obestämd

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Ronja06
2012-08-31 19:20
#1

Jag tränar ändå, redan från valpåldern i även ösregn. Vill att mina hundar ska fungera och arbeta i alla "väderlekar" :)

Mvh Emelie Förlägen

Kitten86
2012-09-01 21:34
#2

Även jag tränar oavsett om det regnar men däremot är jag försiktig med höjd då jag inte vill att de ska halka/ sträcka sig eller dylikt. Extra vikigt med uppvärmning och nervarvning också vid blött/ kallt väder.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

CelsiusT
2012-09-02 11:43
#3

Jag brukar träna ändå. Men jag är försiktig med hur jag tränar så det inte blir halkolyckor. Vi kanske gör övningar som är mer passande för underlaget. Är det dock grusunderlag (som vi har på den ena klubben här) så kör vi på ändå, då är ju inte halkrisken så stor. Men jag tar helt enkelt hänsyn till underlaget när jag väljer övningar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lojs
2012-09-02 14:18
#4

Jag gillar inte regn så om jag planerat träning och himlen öppnar sig så struntar jag i det. Ingen av mina hundar bryr sig det minsta om vädret så jag kan vara lite lat. ;) Tävlar gör jag oavsett. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: