Annons:
Etiketttävling
Läst 1114 ggr
Kitten86
9/21/12, 9:43 PM

Tävling 22/9

Finns det fler glada agilityamatörer som ska till SLKK imorgon och tävla?

Jag ska iaf dit. Väderprognosen säger regn, men jag hoppas att vädergudarna sett fel. Eller åtminstonde bjuder på lokalt uppehåll :)

Ny tävling och ny chans på pinnar. Hoppas att det kan gå vägen då detta, som det ser ut nu, blir vår näst sista tävling denna säsong.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Vargafrost
9/21/12, 10:01 PM
#1

Håller tummar och tassar för fint väder och bra tävling! Hoppas på pinnar! Skrattande

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[Penny&Skoja]
9/21/12, 10:08 PM
#2

Vi ska tävla i nordmaling =) Då kör jag och penny debut i klass2 Agility så är ganska nervös nu haha :) Håller tassar och tår lycka till :D

Kitten86
9/22/12, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tackar för att ni hållit tummarna!!

Tyvärr blev det inget uppehåll på regnet och det var i ordning small, medium, large. Och jag som tävlar i large, då kan jag säga att agilityklass banan var ganska så upptrampad och slirig. Så där vart det tyvärr en disk, mest egentligen pga halkan. En rivning pga halkan. Men det gör inget. Fick bra flyt i handlingen och börjar få en bra rutin i uppvärming, upptaggning och nervarvning (detta var 3:e officiella tävlingen för oss).
Kan tillägga att jag tror bara att det var 2 ekipage som kom igenom agilitybanan 0:ade, nästintill resten vart nog diskade.

I hoppklassen bytte vi banområde, och det bjöds på uppehåll. Samma storleksordning men banan vart inte alls lika upptrampad förutom på vissa ställen. Där fick vi ett jättebra flyt med skön handling. Så stolt över hur bra han föjde mig och att jag faktiskt hann med att förbereda svängar och fick till bra byten. Men han rev 2 hinder i starten pga halkan då han inte kom iväg ordentligt. Och ett ställe där jag hamnade lite på efterkälken då jag inte vågade springa på ordentligt. Tror att det blev 6 felfria lopp och typ 5 andra som klarade banan (som fick flärp) och resten disk.
Blev ingen pinne, men fick en flärp pga att vi klarade banan. Vårt första "pris" :) Wohoo!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Vargafrost
9/22/12, 5:45 PM
#4

Härligt att höra att det gick så bra ändå! Även om det är officiell tävling så är det ju inte alltid man tävlar för att vinna, så att säga. Gäller ju att se dom små sakerna också, som lyckad handling.
Grattis trots allt! Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[Malin3033]
9/22/12, 6:06 PM
#5

Vi var där och vann agilityklass 1 i small :) Kom in på 35 sek, tvåan hade 41sek och referenstiden var 55sek - så det gick fort i leran!

Debuten i hoppklass 2 blev disk, men mycket nöjd ändå!

Vargafrost
9/22/12, 6:56 PM
#6

#5 Grattis! Härlig tid ni fick! Skrattande

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Kitten86
9/24/12, 10:55 AM
#7

#5
Såg inte båda loppen men det lilla jag såg så jobbade ni båda på jättebra! Grattis till vinsten!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Malin3033]
9/24/12, 3:56 PM
#8

#6 & #7 Tack :)

Upp till toppen
Annons: