Allmänt

Vardagsrumsagility

2012-09-28 13:28 #0 av: [Zipzee]

Med en förkyld matte blir det inte så mycket träning då hon inte orkar springa så länge. För att aktivera lilla killen lite satte vi idag upp en liten bana i vardagsrummet. Mellan soffbordet och tv-bänken skapades ett hopphinder med hjälp av skurmoppen.

Banan gick sedan till som så att han skulle hoppa över hindret, springa runt soffbordet, upp i soffan och sen ner och sen på hindret igen. Kul hade vi! Endast fantasin sätter gränser :) Hoppas på att vara lite piggare i morgon eller på lördag så vi kan ta en tur till brukshundsklubben och träna på riktigt :)

Anmäl
2012-09-30 19:00 #1 av: [EllenAlicia]

haha kul :D

Anmäl
2012-10-01 07:26 #2 av: Emaljoh4

Vad kreativt! Skrattande Det låter jättekul, och jag förstår att han gillade det. Lite förändring i vardagen.

Anmäl
2012-10-01 08:36 #3 av: [Zipzee]

Nånting måste man ju hitta på :) Igår tog jag mig dock i kragen och åkte till klubben och tränade lite, det var på tiden! Har längtat mig tokig :P

Anmäl
2012-10-01 16:15 #4 av: Vargafrost

#3 Det brukar gå så mycket bättre för både hund och förare när man verkligen fått längta efter att köra. Eller så är det bara för mig och mina hundar det fungerar så... Flört

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.