Annons:
Etikettträning
Läst 1342 ggr
wixie
10/7/12, 10:44 AM

Athos kör agility!

Igår var jag med min kompis och tränade agility. Vi fick ihop en liten film, och det skulle vara kul att andra tittar på den, och säger vad vi kan bättra på.

Det kan komma in lite nya filmer då och då när vi tränat också som vi vill ha lite kritik på.

Annons:
wixie
10/7/12, 7:24 PM
#1

Ingen?:)

Emaljoh4
10/9/12, 9:07 AM
#2

Vad duktiga ni är. Skrattande Det syns att han har roligt!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

CelsiusT
10/10/12, 10:53 AM
#3

Det syns att ni har ku =) Jättehärligt! Har dock två synpunkter/tips om förbättring ;P

Eftersom hunden ska till vänster efter det hindret där den första omgången gjorde fel så hade jag gjort ett framförbyte innan hindret heldre än ett bakombyte efter hindret. Du är redan påväg till vänster i tanken och trycker ut hunden vilket gör att hunden kommer på fel sida hindret och hoppar mot dig. Hade du varit före hunden (vilket du redan var) och gjort ett framförbyte när du ändå hade gott om tid så hade du inte haft bråttom till vänster, det hade nog varit lättare för hunden att förstå, lättare för dig att visa och det hade nog blivit bättre flyt vid det hindret.

Sedan under träning så vill jag tipsa om att aldrig låta hunden "hoppa tillbaka" så som du gjorde när det blev fel. Kommer du på ilte högre nivå med tajt handling så kanske du måste kunna vända hunden direkt efter hindret och få den att springa brevid hindret tillbaka och då är det bra om den vet om att den aldrig förväntas hoppa samma hinder tillbaka. Så jag hade heldre brytit och tagit om (men såklart inte som en bestraffning för hunden), eller ryckt på axlarna och kört vidare, hunden gjorde ju inget fel utan gjorde bara som du bad om.

Det var nog det enda jag har hittat som jag tycker ni kunde gjort bättre ;P För annars såg det jättefint ut!

Medarbetare på westernridning.ifokus

wixie
10/10/12, 3:44 PM
#4

#3 Tack så mycket! Vi är ju lite nybörjare så det är alltid bra med ett lite mer tränat öga. Byten har kompisen inte jobbat så mycket med, jättebra att du sa det. 

Då ska vi se till att Athos inte hoppar hindret tillbaka, tack för det med. Nu måste jag följa med när dom tränar igen så jag kan se deras framsteg! Jättetack till dig:D

Upp till toppen
Annons: