Annons:
Etiketthälsa
Läst 1926 ggr
SofieBroden
2012-10-14 15:00

slipped tendon

Hej

Min sheltie är opererad för slipped tendon. någon som vet om man kan/bör/får träna agility efter operationen eller det är för stor risk för återkommande skada?

Annons:
Sackum
2012-10-14 16:34
#1

Min sheltie har också fått slipped tendon, och vi fick stränga order om att inte träna agility förrän tidigast 8 veckor efter operationen. Xavis has gick sönder i mitten av april och vi började träna så smått i slutet av juli. Nu tränar vi dock för fullt utan att behöva ta någon hänsyn till skadan alls. :)

Ronja06
2012-10-15 01:30
#2

Har en vän vars två shelties opererat hälsenan då den gått av. De kör i full rulle i klass 3 och tar både CERT och SM-pinnar. Så länge man är noga med vila m.m. efter operation brukar det inte vara problem.

DOCK, så ska man vara medveten om att skadan kan uppkomma igen om man har otur. Finns dessvärre de hundar som aldrig kan köra agility igen då deras hälsena går av gång på gång. Men vi håller tummarna att det går bra för er!

Mvh Emelie Förlägen

Sackum
2012-10-15 14:07
#3

#2 Hade hon alltså sådan otur att båda hennes shelties råkade ut för st?

Ronja06
2012-10-15 15:41
#4

#3: ja.. Dessvärre rätt vanligt börjar jag allt mer inse. Vanligare än vad jag trott innan. Speciellt vissa linjer kan man se en röd tråd.

Mvh Emelie Förlägen

Upp till toppen
Annons: