Annons:
Etiketthinder
Läst 1867 ggr
dermot
10/17/12, 4:12 PM

Regler vid hinderbygge?

Hejsan!

Jag är ny inom agility och jag undrar om det finns några speciella regler när det gäller hinderbygge?

Funderar på att göra några och träna min hund lite, vi behöver en ny sorts aktivitet + att jag älskar att göra hemmagjorda saker! Min pappa är rätt duktig på att klura ut saker och hitta på andra lösningar istället för att köpa hinder från affären/webben.

Så, ska man tänka på något speciellt? Är det olika mått för olika raser, eller det kvittar? OBS, jag ska inte tävla eller liknande, utan endast för hemmabruk men vill gärna ha det någorlunda prof. gjort utan att behöva betala multum. Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
CelsiusT
10/19/12, 2:16 PM
#1

Om du enbart ska ha det för hemmabruk så spelar det ju faktiskt ingen som helst roll. Men om du får för dig att tävla så kommer det på tävling finnas speciella mått på allting. Det är ju lite kul att bygga så "rätt" som möjligt om man nu ändå ska lägga pengar och energi på att bygga. Måtten på hindren står i regelverket om jag inte minns fel, det finns att läsa online på skk.se Annars är det bara att googla efter måtten.

Medarbetare på westernridning.ifokus

dermot
10/19/12, 4:15 PM
#2

#1 Ja precis, vill gärna ha det rätt från början. Tack, ska titta där!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




ellencharlotta
10/20/12, 8:48 PM
#3

Här är en länk till agilityreglerna, bläddra ner till sidan 22 så hittar du hinderbeskrivningarna!

http://www.brukshundklubben.se/upload/04_Tavla/Agility/Regelrevidering2012/Agility_2012.pdf

missemel
10/25/12, 11:42 PM
#4

finns inga regler på hur du får utforma dina banor. Du kan göra dom hur kluriga som helst. Det e bara kul att komma på hur man ska lösa alla bakom/framförbyten :) :)

CelsiusT
10/26/12, 1:14 AM
#5

#4 Fast detta gällde att snickra själva hindret. Inte att bygga banor ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

dermot
10/26/12, 7:20 PM
#6

#3 Tack så mycket, ska kolla där! :)

#4 Menade som #5 skriver. ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Upp till toppen
Annons: