Annons:
Etiketthälsa
Läst 2147 ggr
Vargafrost
12/10/12, 11:37 AM

Agilityrelaterade skador?

Hur ser det ut för era hundar, har det blivit några agilityrelaterade skador? Antingen på banan mitt under träning/tävling, eller något som kommit i efterhand?

Hur har ni i så fall arbetat med skadan? Har det gått att komma tillbaka 100% till agilityn?

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Emaljoh4
12/18/12, 6:35 PM
#1

Kanske inte räknas som en "agilityskada" som sådan, men jag hr råkat kliva på hennes tass när vi sprang (vi busade bredvid planen) , så hon skrek till och blev lite halt. Det gick snabbt över. Glad

Så det är väl enda "skadan" som uppstått i samband med agilityn, annars har det inte hänt något.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

CelsiusT
12/24/12, 4:13 PM
#2

Min hund har trillat ner från vippbrädan. Han fick ett litet skrapsår på insidan bakbenet, det läkte på några dagar. Men vad värre var så blev han psykiskt "skadad", han blev rädd för hindret (han hade tidigare aldrig tvekat). Så det har vi ju jobbat på i sådär en 3 år eller så. Nu fungerar det ganska bra igen, men vi måste ta det jääättelugnt för att han inte ska bli osäker igen. Vi har ju haft några bakslag på vägen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

DeniceP
1/2/13, 1:02 AM
#3

Inte min hund, men min styvmors hund trillade ner från balansbommen och skadade benet allvarligt. En benflisa lossnade, och trots operation har hon fortfarande problem som 10åring. (Det hände när hon var en 2-3 år ungefär)

Så var försiktig över de höga hinderna! :O

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Upp till toppen
Annons: