Annons:
Etikettallmänt
Läst 1051 ggr
nadilda
12/30/12, 3:23 PM

Bus-agility

Då har jag och Dolly kört lite agility. Byggde upp en liten "bana" två en decimeter höga hinder och en tunnel. Och sedan busade vi igenom den i full fart ett par gånger. Bara för att börja lära in komandot "hopp" och "genom" och lära henne att det är svinkul. Och svinkul tyckte hon att det va Skrattande

Hon är igentligen för ung, knappt 9 månader. Men jag känner ju henne helt och att hoppa några få gånger över låga hinder blir inte henns undergång ;) Kan inte vara mycket jobbigare än att hoppa omkring i en halv timme och jaga sorkar :P

Längtar tills vi har henne höfter röntgade!

Annons:
nadilda
12/30/12, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Busungen Kyss

Vargafrost
1/3/13, 1:14 PM
#2

Härligt att hon tycker att det är kul, det ger så mycket när man sedan börjar träna mer på allvar! Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

nadilda
1/3/13, 2:09 PM
#3

#2 Tror nog hon kan bli rätt så bra faktiskt! Hon är väldigt lätt motiverad, galet spänstig, snabb, smidig och lättlärd :D Är väll mig det hänger på :P

Får hoppas att hon blir under 45 cm bara! Jag har mätt henne lite oproffsigt då var hon ca 42 cm hög och det var för typ 4 dagar sedan, så får hoppas!

Vargafrost
1/3/13, 6:06 PM
#4

#3 Vid 9 månader borde hon vara färdigväxt på höjden. Kan tänka mig att större raser (55 cm+) kan växa vidare. Nu lyckades du påminna mig om att mäta Gerpla också… Tungan ute

Jag tror definitivt att det kommer gå bra när ni kör igång. Har du planerat någon nybörjarkurs?

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

nadilda
1/3/13, 6:37 PM
#5

#4 Får hoppas att det är så! Glad Gerpla är väll en isländsk fårhund? Älskar den rasen <3

Japps vi ska gå en nybörjar kurs, men vet inte riktigt när än! Flört

Vargafrost
1/4/13, 4:41 PM
#6

#4 Det stämmer bra, det! Skrattande Vad glad jag blir!

Ah, det är bra. Där kommer du att få mycket grundläggande hjälp. Flört

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Upp till toppen
Annons: