Annons:
Etikettträning
Läst 1102 ggr
Vovvie94
1/4/13, 12:46 PM

Vad vill ni lära er?

Jag ska hålla kurs för några elever på min skola eftersom mitt projektarbete är en agilitytävling, och jag tänkte bara passa på att fråga vad NI skulle vilja lära er på en kurs? Glad

Jag är amartör, men är inte helt bakom flötet men ni får gärna oxå berätta hur ni vill att en intruktör ska vara. Ska jag ha egen hund att visa med, bara visa med "osynlig" hund och rätta fel eller vad annat ni tycker Glad Vissa av hundarna har sett ett hinder innan, vissa inte så inte direkt hur man ska göra en perfekt serpentin, utan mer vilka frågor ni hade när ni började er träning Flört

Annons:
Vargafrost
1/4/13, 4:45 PM
#1

Jag misstänker att det är mest nybörjare? Glad

Så, grundläggande. Dra lite kortfattade grundläggande regler, förklara hur hindren fungerar och hur dom ska tas, speciellt balanshindren och slalom kan jag tänka mig där du kanske även kan visa med en hund.

Annars uppskattar jag mindre grupper på max 8 deltagare, så att kursledaren har gott om tid att hjälpa alla och fokusera på individuell träning. Köra mer handling än höga hopp och fart och fläkt, kan jag tänka mig. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Vovvie94
1/6/13, 8:27 PM
#2

#1

Okej, låter som det jag har planerat! Glad är bara livrädd för att jag ska få tunghäfta eller förstöra deras hundar…xD

Vargafrost
1/6/13, 9:18 PM
#3

#2 Haha! Jag förstår din oro, men det kommer nog att gå galant. Det är ju bara att påminna dom att dom får fråga om dom undrar något och sådär. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Vovvie94
1/6/13, 11:13 PM
#4

#3 Hoppas bara de vågar göra bort sig, vet ju själv hur tafatt man va i början Flört

Vargafrost
1/7/13, 5:40 PM
#5

#4 Övning ger ju färdighet. Flört

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Emaljoh4
1/10/13, 12:40 PM
#6

På våran kurs hade vi en "låtsastävling" sista tillfället, med en lätt bana. Glad

Men jag säger som Jenny, grundläggande saker och hur saker kan tränas in på olika sätt, osv Glad

Lycka till med projektarbetet och uppdatera gärna hur det går/gick!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Upp till toppen
Annons: