Annons:
Etikettpresentationer
Läst 3334 ggr
sarae
2013-01-07 18:11

Ny på agility - Ny i Stockholm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Tänkte lägga ut en liten trevare här :D Jag är nyinflyttad i Stockholm (Bromma) och har en liten blandras tik (sheltie x whippet x pudel) på ca 1 år som jag skulle vilja komma igång och träna bland annat agility med. Har aldrig tränat agility innan, så jag är helt grön på området. Har letat kurser, men förståeligt nog verkar de flesta börja fram emot sommaren.

Det jag undrar är om ni har några kurser ni särskilt kan rekommendera? Någon brukshundsklubb som sysslar mycket med agility där man är välkommen även med blandras? Vill komma igång och träna det mesta egentligen och det skulle vara trevligt att lära känna lite folk i stan i samma veva och kanske få träna med andra :D

Lite luddigt inlägg men kort och gott så söker vi tips på agility kurser, trevliga klubbar samt trevligt folk att få träna med… gärna allt i kombination :D

Hälsningar

Sara & Önska

Annons:
Vargafrost
2013-01-07 21:56
#1

Välkommen, till agilityvärlden, Agility iFokus och till Stockholm! Skrattande

Jag bor själv i Sollentuna och tränar på Stockholmsavdelningen som ligger i Kista. Har aldrig stött på några problem för att jag har en blandras, heller inga sura miner för att min unghund älskar sitt eget skall.
Väldigt trevliga människor och duktiga instruktörer, och har både en del kurser och träningsgrupper.
Nu vet jag inte hur Hundungdom ställer sig till äldre deltagare, men jag vet att dom har ridhusträning nu fram till i mars-april någon gång. Du kan ju alltid maila dom och kolla om du kan komma. Jag har för mig att det kostar 20 kronor eller så per gång som HU-medlem. Där finns det möjlighet att träna diverse, det finns även tillgång till Agilityhinder.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Michaela-N
2013-01-08 18:27
#2

Nu tänkte ju jag skriva om min fantastiska klubb men det har ju #1 redan gjort!

Bor också i Sollentuna och tränar på SBK Stockholmsavd och Stockholms HU. Kan varmt rekommendera dem. SHU har även ridhusträningar varje söndag i Solna. Du måste dock vara under 25 för att få vara medlem i SHU, men i SBK går det bra oavsett ålder.

sarae
2013-01-08 18:40
#3

Tack så mycket för tipsen :D Har skickat iväg ett mail till Stockholmsavdelningen med frågor om medlemskap och kurser :D

Som jag förstod det så anordnas agilitykurser, men de fanns inga spikad ekurser ännu?

Är tyvärr 30, så SHU är tyvärr lite för sent för min del ;)

Michaela-N
2013-01-08 18:51
#4

#3 Kurser ordnas sällan/aldrig på vintern i alla fall i den klubben.

Agility är ju väldigt säsongspåverkat.

Vargafrost
2013-01-08 20:13
#5

#3 Jag tror att det kommer upp en del kurser i mars-april, när det börjar bli "behagligt" ute igen. Ska vara årsmöte/medlemsmöte nu under våren också, dock inte koll på datum i huvudet.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Michaela-N
2013-01-08 20:37
#6

#5 20 februari tror jag? Ska du gå?

Annons:
Vargafrost
2013-01-08 21:05
#7

#5 Det låter bekant. Jag har inga planer i februari än, är jag hemma så lär jag gå. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Emaljoh4
2013-01-10 12:35
#8

Välkommen hit Sarae! Glad Hoppas du kommer trivas!

Jättesöt bild på er!

Vilken ras tycker du slagit igenom mest både utseende- och beteendemässigt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

sarae
2013-01-15 20:50
#9

Tack så mycket!

Svårt att säga då jag aldrig ägt sheltie eller whippet, utan bara pudel tidgare. Men utseendemässigt är hon som en mindre, lite grövre whippet, med ett sheltie öra och ett whippet öra ;) Som liten hade hon "pudelskägg" i ett par månader men det försvann sen, så inga pudeldrag alls som jag kan se.

Till sättet känns hon mest som en whippet - men kanske med vad jag har fått för mig är en shelties försiktighet i vissa situationer. Inget som känns pudellikt här heller :D

Men en fantastisk, trevlig, go och mycket speciell hund som fascinerar dem som träffat henne - även om hon träningsmässigt får matte att slita sitt hår ;)

Upp till toppen
Annons: