Annons:
Etiketttävling
Läst 1163 ggr
Vargafrost
1/11/13, 3:51 PM

Första agilitytävlingen?

Kommer ni ihåg er agilitydebut? Vad hade du förväntat dig, och hur var tävlingen i motsvarighet till förväntningarna?

Och framförallt, hur gick det på debuten? Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
akki
1/22/13, 6:10 PM
#1

Min första tävling var i somras i oskarshamn(tror jag), så jag kommer ihåg den väl. ;) eftersom min hund inte är så glad i alla andra hundar förväntade jag mig kaos. Jag såg framför mig hur hon struntade i att stanna vid målet eller sprang av banan för att hoppa på en annan hund. Gissa om jag blev förvånad och lycklig när hon sprang klockrent och tog hem en 6:e plats! Kan tilläggas att jag var så nervös att jag nästan kräktes och kunde inte sitta stilla på hela dagen. ;)

Kitten86
1/25/13, 8:58 PM
#2

Min och Rivers första tävling var en inoff. träningstävling på vår hundklubb. Var så nervös att jag skakade innan start, usch och fy, att tänka på att ALLA och verkligen skulle titta på MIG och bedöma och kritisera (trodde jag).

Det blev det disk ungefär på mitten av båda banorna, knixiga byten (var nästan klass 2 bana) men vi hade roligt ändå och det gav oss mer att jobba med och utveckla. Sen kom flera fram efteråt och berömmde hur duktiga vi var, där fick jag för att jag trodde att alla skulle se negativt på mig.

Andra tävlingen, också träningstävling, så blev jag så chockad när de istället ropade ut att vi kom 4:a!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: