Annons:
Etikettallmänt
Läst 1258 ggr
Vargafrost
2/22/13, 3:59 PM

Agilitybloopers

Nu när agilityn är en såpass stor sport, så är det även många som skriver om det. Ofta skrivs främst dom positiva bitarna, men jag tror att även dom "negativa" träningspassen och tävlingarna bör komma upp i rampljuset - så kallade bloopers.

Vad har ni för bloopers inom agilityn? 🙂

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
LynnHa
2/23/13, 9:23 AM
#1

Jag har nog den värsta bloopern ever! Amme (blandrastik) och jag hade ställt upp i en tävling. Vi startar som vanligt på startlinjen. Fick inte riktigt kontakt med henne men kändes tokigt att domaren stod och väntade så vi startade. Hon tog två hinder och sen var hon väck. Hon drog och jagade istället. Där stod jag med kopplet i handen och väntade.. Hon kom tillbaka efter 45 minuter, överlycklig! Ja, vad ska man göra? Jag kan ju inte vara arg på henne. Det slutade i alla fall med att vi inte tävlar mera om det inte är inhägnat :)

sasha_setter
2/28/13, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En gång var jag och tränade och Sasha var helt borta. Hon hade segat sig igenom hela banan, till ock med SKRITTAT över balansen när vi kom till sista hindret, ett hopphinder på 25 cm. Hon tog då först ena frambenet, stod stilla ett tag, tog sats och fick över andra frambenet, paus, ena bak, paus, andra bak och sedan skrittade hon framåt i ultrarapid… Vanligtvis är hon en sprallig setter med enorm energi… Efter det bestämde jag mig för att agility nog inte var Sashas grej riktigt…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[MittNamn.]
2/28/13, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Haha har rätt så många men det här är väll en av dom värsta. Det är med Tomi min sköthund som jag hade då jag var yngre.

Vi var på en tävling och vi hade tävlat förr några gånger. Tomi var jätte koncentrerad på mig… trodde jag. Då vi gick till starten och då vi körde igång.. Springer han till tunneln, rakt dit och stannar i tunneln. Han vägrar komma ut. När jag kryper in i tunneln springer han ut och kommer bakifrån. När det har gått såhär i 3 varv springer han sedan till domaren som sitter vid ett bord. Och hoppar upp på bordet tills han sedan bestämmer sig för att ta en liten springtur vid sporthallen. Alla i publiken skrattade och jag kunde inte heller hålla mig så där stod jag en helt och hållet knäpp tjej som står och skrattar åt ingenting. Sen efter cirka 30 minuter kommer Tomi tillbaka med sitt koppel i munnen och det var som han sa, Ska du inte komma,tävlingen är ju slut ?. 

Jag visste varken om jag skulle vara glad eller besviken men en sak är säker. Alla i publiken fick en rejäl omgång med skratt när vi jagade varandra i tunneln.

Jag var då cirka 13 år när det hände :)

Tomi på bilden, han var själv cirka 6 år när vi tävlade men avled tyvär 2 somrar efter.

Workingdog
3/2/13, 12:04 AM
#4

Det måste vara när jag tävlade för första (och sista) gången med våran staff sommaren 2010. Hon var då 11 år. 
Och ja en staff är som en staff är. 
Hon kör 4 hinder, där står domaren.* ÅÅÅÅH VAD ROLIGT EN MÄNNISKA!* får tillbaka henne, kör några hinder till, där sitter en funktionär *ÅH EN TILL MÄNNISKA* får in henne och kör ett hopp. sen stack hon. *DET ÄR MÄNNISKOR ÖVERALLT ÅH DÄR STÅR DET NÅGON HEJ JAG ÄLSKAR DIG* 
ja alla fick sig ett gott skratt iallafall ;) 

Jag var 13 och hon var 11 då, agility var det bästa hon visste! Tyvärr avled hon i höstas.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Upp till toppen
Annons: