Annons:
Etikettträning
Läst 842 ggr
Vovvie94
2013-02-22 20:37

öka värdet/ belöna om

min hund har ALDRIG gillat leksaker, och under hennes första agilitykurs som min mamma gick med henne fick hon bara godis som belöning, och nu sitter det som berget….

Jag har försökt ta med leksak till träningen, men hon tycker inte att det duger och då struntar hon i att göra vad jag ber om.

idag köpte jag en kampleksak med boll! vi busade i hallen och hon fick springa efter den och tyckte den va skitskoj!😃

vi ska träna i tre timmar på onsdag så jag har fem dagar på mig att öka värdet på leksaken, men hur ska jag göra??

Kom med ALLA förslag ni kan komma på, bra som dåliga!🙂

tusen tack på förhand!!👍

Annons:
Vargafrost
2013-02-22 21:21
#1

Du ska visa att leksaken är bannemig det bästa som finns, punkt slut. Lek med den själv, fjanta, kasta, skutta. Visa att den är hur rolig som helst, och retas gärna lite med henne.
"Kom igen, ta den då" och lek med den framför henne, trigga igång ordentligt. Beröm och tagga mer när hon fattar intresse, sedan är det bara att jobba på.

Vissa hundar kan vara tveksamma till leksaker, men eftersom att hon har lekt med den idag så är det ju ingen omöjlighet. 🙂

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Vovvie94
2013-02-22 21:29
#2

#1 tack!🙂ska fjanta till ordentligt!😉

Vargafrost
2013-02-23 09:04
#3

#2 Hoppas att hon nappar på det! 😉

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Vovvie94
2013-02-23 18:00
#4

hon älskar den!!! åhhh, tack tack tack för ditt tips! ska försöka lägga upp en video snart så får du se att till och med mitt pucko kan ta leksak!!😃🤗🥳

Vargafrost
2013-02-23 18:02
#5

Vad härligt att höra att det fungerade så bra! 😃
Filmklipp är alltid välkomna.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Upp till toppen
Annons: