Annons:
Etikettallmänt
Läst 1324 ggr
baloo44
3/23/13, 7:05 PM

Fralla eller Welsh Corgi ?

Vi funderar på att köpa hund och väljer fortfarande mellan ngr olika raser :)

Är intresserad av att köra lite Agility och undrar vilken av ovanstående raser som lämpar sig bäst för agility ?

Annons:
Pennybus
3/23/13, 7:08 PM
#1

Corgi'n lämpar sig bäst skulle jag tro, dock är Cardigan mer fartig än Pembroke :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Alvidusen
3/24/13, 5:27 PM
#2

många frallor har ju problem med luftvägarna så de har svårt att andas,, Vissa frallor klarar knappt någon aktivitet alls pga de

Frida B
3/24/13, 9:38 PM
#3

skulle inte rekommendera någon av raserna till det, men skulle jag vara tvungen skulle jag säga en friskt avlad fralla faktiskt. Dom har inte de ryggproblem en corgi lätt kan få

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[fabienne]
3/28/13, 3:28 PM
#4

# 3 Har du någon statistik eller så på corgins ryggproblem? Jag har nämligen fått helt annan info - att corgin har mycket lite problem med ryggen. :)

Pennybus
3/28/13, 3:30 PM
#5

Om man inte överanstränger ryggen allt för mycket som ung och är noga med föräldrar o.s.v. ska ryggen inte vara något hinder.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Frida B
3/28/13, 5:09 PM
#6

#4 nej ingen statestik :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Oliviahack
3/29/13, 12:43 PM
#7

Corgis får väldigt sällan ryggproblem, iaf pembroke. Jag hoppar själv med en pembroke och det är absolut inga problem! Dessa hundar hoppar även upp och ner ur knän/soffor/sängar och dom har inte ont i ryggen. En tax därimot, där blir det ofta problem eftersom deras rygg är mer ranglig och lång. Pemmar har korta och stabila ryggar.

Upp till toppen
Annons: