Annons:
Etiketttävling
Läst 1206 ggr
Kitten86
3/25/13, 5:48 PM

Första pinnarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra säsongen tävlade vi endast på ett fåtal tävlingar, och pinnarna uteblev då vi fick 5-10 fel störst med anledning av slalomet. Så slutet september gjorde vi vår senaste tävling och efter det tränade vi en del på just slalom och slalomingångar vid ett par tillfällen.

På grund utav jobb och sjukdommar har sen vinterträning uteblivit så jag tänkte att denna tävling går som det går med tanke på att vi inte tränat något.

Vi fick ett grymt flyt i båda loppen och mot målrakan så kände jag "det kan f**n gå" och euforin var stor när vi tagit målhindret. Bara att gå nollade lopp var en vinst. I båda loppen startade vi i mitten av startfältet, i hoppklassen gick vi in som andra nollade ekipage och i agilityklass som första nollade ekipage. Vi slutade på en 4:e resp. 6:e plats med både pris och pinne. Kan tillägga att jag tävlar med min sheltie i large mot mestadels BC.

Som en klubbkompis sa "grattis, snacka om att vila sig i form!"

Helt sjuk glad över vår prestation och nöjd med resultatet. Ville bara dela med mig 😎

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[Clifford & Dizzy]
3/26/13, 7:02 PM
#1

Det såg så bra ut! Såg bara erat agilitylopp men Wow!

Jag säger GRATTIS igen!

/Johanna - med trf tiken Dizzy 🙂

Vi nollade båda loppen, men hamnade på 6:e i hopploppet (tom 5:e plats fick pinne) och 7:e plats i agility loppet (tom 6:e plats fick pinne)…

Crazzysazza
3/27/13, 10:12 AM
#2

Grattis!

Kitten86
3/27/13, 4:19 PM
#3

#1

Tack! Men guud vad tråkigt att precis hamna utanför… Men man får ta med sig loppet ändå, att man gick nollad och fick bra placering även om man blir utan pinne!

Loppen kändes bra. Synd att man inte hade någon som filmade så man kunde kika på loppet i efterhand 😃

Hoppas vi stöter på varandra igen på fler tävlingar i framtiden!

#2
Tackar!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Clifford & Dizzy]
3/28/13, 8:15 PM
#4

#3 absolut det vore kul att ses igen - och om jag vetat att du inte hade någon som filmade hade ju jag kunnat gjort det!

Nästa gång kanske 🙂

Vargafrost
3/29/13, 2:40 PM
#5

Vad härligt! Stort grattis! 😃

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Josse5233
3/29/13, 8:11 PM
#6

Grattis! :)

Ha en trevlig dag! 

Annons:
Kitten86
3/29/13, 11:19 PM
#7

#4
Jaa, absolut! Får bli nästa gång 😉 Var där själv så därav ingen film… Men de gånger jag haft sällskap har filmerna inte blivit något bra pga dålig "kameraman". Men men…

#5+6
Tackar!! Jättekul!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Emaljoh4
4/3/13, 5:01 PM
#8

Grattis!! 😃

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Kitten86
4/6/13, 3:41 PM
#9

#8

Tackar! River tackar stolt också!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: