Annons:
Etikettträning
Läst 1240 ggr
Wezza
2013-03-26 22:20

Vill börja träna agility

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle väldigt gärna börja träna agility med min lilla Schäfer Smiley, men kan inte det eftersom jag bor i en liten lägenhet mitt i Ullared och därför ingenstans att vara, tips?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
molam
2013-03-27 16:33
#1

Finns det bara en liten skog i närheten kan man gå dit och börja med att bygga upp hopphinder emellan träden (det var så jag började nu har jag nästan en komplett Agility bana jag har köpt så någe hände där 😇)

Eller kanske i en fin liten park där det finns träd eller stenar för den delen, bara lägga en pinne omellan träden eller uppepå stenarna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Wezza
2013-03-27 23:37
#2

Det går ju, men skulle föredragit någonstans där det är plan yta (som en trädgård) Kanske man ska anmäla sig på kurs?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

molam
2013-03-28 21:45
#3

Det går ju även att anmäla sig till BHK men dåmåste man kolla var dag, för att när det väl finns en kurs så tar platserna slut VÄÄÄÄLDIGT fort, tro mig har letat länge då jag ska börja med unghundarna nu i sommar, och när det väl finns en kkurs har jag varit för sen med att märka så då har platserna tagit slut istället.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Emaljoh4
2013-04-03 17:01
#4

Har ni ingen brukshundklubb i närheten? 

Annars kan man göra som Molam tipsar om, att använda pinnar, stenar, stubbar i skogen. Är väldigt uppskattat av min hund iallafall. 🙂

För att träna balansen till min vovve nu under vintersäsongen använder jag ibland en pilatesboll som hon får balansera på. (Dock ska det inte vara obehagligt för hunden, så att man inte slänger upp den där direkt. 😉)

Söker du på youtube, så kan du hitta klipp där folk tränar det med sina hundar.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Hundtokigast
2013-05-19 00:40
#5

Jag ska snart börja träna agility med min chihuahua :) Jag ska gå på nybörjarkurs på en brukshundsklubb :) Ett tips är att kontakta en brukshundsklubb i närheten av dig och fråga om dom har agilitykurser :) Annars kan man bygga i skogen som de tidigare skrev :D

Upp till toppen
Annons: