Annons:
Etikettallmänt
Läst 1290 ggr
Emaljoh4
4/6/13, 12:55 PM

När börjar säsongen för er?

Vilken månad brukar agilitysäsongen börja där ni bor? (När hinrden sätts fram utomhus)

Oftast i….

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Emaljoh4
4/6/13, 12:56 PM
#1

Här kan man oftast börja träna i maj, rätt tråkigt. 😕

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

IngaTrnqvist
4/6/13, 3:31 PM
#2

Där jag bor har de hindren ute året runt.

Vargafrost
4/6/13, 7:39 PM
#3

Jag har faktiskt ingen koll på när hindren sätts ut, men jag brukar köra igång tidigast i maj och då har det vanligtvis torkat upp en del så att man slipper landa i leran.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Kitten86
4/7/13, 1:27 PM
#4

Alltså, här kan vi träna året runt då min hundklubb hyr in sig i ett ridhus där det är träningar 2 pass i veckan under november - april.

Men om jag ska gå till mig själv så börjar jag träna på allvar i april/maj beroende på väder etc. Nu har vi ju redan varit på vår första tvälning för iår och vi ska börja kurs här igen i april vilket ska bli kul.

Varma fina dagar kan man ju känna att våren och sommaren är på väg 😃 så snart är agilityn igång för fullt!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

SmileyMalin
4/9/13, 12:25 PM
#5

Här flyttar vi bort hindrena från ridhuset i början av april men oftast måste det bli framåt mitten av maj innan det faktiskt går att träna på utomhusplanerna… trååååååkigt!

CelsiusT
4/13/13, 2:16 PM
#6

Flera av hundklubbarna häromkring håller träningar i olika ridhus. En av klubbarna har till och med ett ridhus på klubben som dom använder (fast eftersom fler använder ridhuset till lydnad, kurser, pensionärs-boul osv så måste alla hinder plockas undan varje gång vilket gör det svårt att träna där själv + att man måste ha nyckel). 

Annars brukar utomhusbanorna komma fram under april månad när det är vårstädning på klubbarna, men det är förstås beroende på väder när städdagen planeras in.

På den klubben där jag tränar mest så har dom flera Balanshinder ute hela året och resten står i en container intill planen så man kan plocka fram hopphinder och tunnlar när man vill träna. Planen är dessutom grus så det gör inget om det är blött väder när man ska träna (bara kolla så inte balanshindren är blöta). Men gemensamma utomhusträningar satte igång i april i år även på denna klubben.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: