Annons:
Etikettträning
Läst 3048 ggr
Wida
2013-04-13 10:55

Någon mer med häst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för en tråd för oss som tränar agility med sina hästar tycker jag!

Jag har två shettis hingstar som jag tränar lite lätt agility med, har börjat att gå upp och ner från pallar mm samt att stå med båda frambenen i ett däck, bilder kommer :)

Vad tränar ni på?

Hur går ni tillväga?

Vad kan ni för trick?

Annons:
CelsiusT
2013-04-13 13:26
#1

Har häst men tränar inte agility med dom. Däremot så tränar vi trail och det är väl lite åt samma håll. Klättra på saker och ting, hoppa över lite hinder, gå på läskiga föremål osv. Vi har pallar att klättra på (typ som en trappa) och bommar att hoppa över, tunnor att gå i mellan, vattenhinder att gå igenom osv.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Emaljoh4
2013-04-14 17:28
#2

Har du någon video när ni tränar? 🙂Vore kul att se!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Wida
2013-04-14 19:03
#3

Kag ska försöka fixa lite bilder och filmer!

sofiek90
2013-04-15 18:47
#4

Jag tränar agility med mina shettisar. 

Bengtsson har inte gjort så mycket, gått lite slalom, hoppat litet hinder, gått genom ett L, stått i däck och gått på lastpall. Däck och lastpall har jag gjort med honom, det andra har han även gått med sin 7 åriga medryttare. 

Wiktor är mer van och gjort fler hinder än Bengtsson - vippbråda, pall, trappa, pressening över/under ponny, tunnel, hopp över hinder, prasselband, däck, liten ruta, backa rakt mellan bommar, gått på matta och så vidare. Han går med på det mesta och är inte speciellt svår att övertala. 

Vi ska iväg på agilityträning i maj, tävling i juni och tävling i november. Däremellan blir det träning hemma i paddocken. :) Wiktor har tävlat i agility innan, även tömkörd agility (jag trodde inte han skulle ställa sig i däcken när jag tömkörde, men det gick!)

MVH

Sofie

Wida
2013-07-15 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har helt glömt bort bilder och filmer! Men här kommer lite bilder från dagens träning! :) Gå upp och stanna på pall, långsida

Wida
2013-07-15 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Gå upp på pall, kortsida

Annons:
Wida
2013-07-15 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Gå på smal presenning

[Bolten]
2013-07-15 20:10
#8

Jag har också häst men tränar inte agility med henne :)

CelsiusT
2013-07-18 17:03
#9

#5-7 Det där ser mer ut som trail än som agility i mina ögon. När jag tänker på hästagility så tänker jag mer på: https://www.youtube.com/watch?v=XqVLY8YfbEo

Trail däremot det tränar jag med mina hästar. Har tävlat en del i det också. Jättekul är det, speciellt ranch trail där det är lite mer "tokiga" grejer att göra. Vanlig trail innehåller väldigt mycket bommar medan ranch trail är mer regnjackor, säckar, vattenhinkar osv. Finns även trail in hand för dom som vill leda sin häst genom trailbanan.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wida
2013-07-18 22:28
#10

#9 Ja det är lite mer trail-inspirerat nu i början, inte kommit så långt :)

emmaaslund
2013-07-20 15:50
#11

#9 Åh vad häftigt! 😃

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Michaela-N
2013-08-05 19:35
#12

#9 Vad häftigt, hästarna ser ut att ha jätteroligt!

Upp till toppen
Annons: