Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1276 ggr
Vovvie94
2013-04-15 23:15

puppynames!

Oh, oh oh yeah! ska kanske skaffa valp till sommaren om allt går som det ska så nu behöver jag hjälp med namn! Skrattar

Det är border collie tik!

Mamma är korthårig, trefärgad och pappa svart/vit långhårig så utseende vet jag inte allsGapskrattar

Inga vanliga så som Molly, Ronja, Smilla, Maja eller liknande!

är inne på Fixit, Vim, Bet, Bay, Blaze, Enny, Kit, Moa och liknande Glad Moa är ett undantag av vanliga namn, men jag döpte en hund till det som nu heter Boo och hon va min favvo så det finns i mitt hjärta Hjärta

Kanske inte så bra med fler namn med det är kul! Skrattar

Go for it!

Annons:
Emaljoh4
2013-04-18 09:56
#1

Vad kul med valp! 🙂 Namn är väldigt svårt, men tyckte om "Enny" och "Fixit" av de namnen du skrev. Min hund heter Moa. 😇

Vad har du för planer med henne?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vargafrost
2013-04-18 16:05
#2

Vad kul med utökning! 🙂

Det där med namn är ju en djungel och halv vetenskap. På så vis är jag glad att ha en ras där man döper till isländska namn, så att man på något vis är begränsad… 😛
Det gäller ju verkligen att man ska klicka med namnet och ha lätt för att säga det i alla lägen. Ett förslag är, när du har hittat ett gäng du gillar, att du går runt och säger namnen för dig själv för att testa hur dom ligger på tungan.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

nathalieswahn
2013-04-20 16:27
#3

Ja gillar lite spexade o ovanliga namn så ja ut på Lexikon från svenska till alla möjligt så skrev ja ord som ja gillar typ mitt hjärta, vilan, kärlek, sötnos osv min pomme heter mi corazon ville ha en tik som skulle kallas för micora då men de blev en pojke så namnet blev Mico dock vanligt men fin under tanke med namnet då :) man kan få skit läckra namn på de sättet :)

lydia.L
2013-04-30 22:02
#4

Min hund heter Fixa det är ett lite ovanligt namn :)

Lydia & Tindra Glad

Upp till toppen
Annons: