Annons:
Etikettallmänt
Läst 1177 ggr
Emaljoh4
2013-04-18 09:57

Extra fokus

Vad kommer ni ha extra fokus på i sommar när ni ska träna? 🙂

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Emaljoh4
2013-04-18 09:58
#1

För våran del blir det nog mest fokus på slalomet, gungan och leksak som belöning. Tidigare har det varit godis, men ska försöka få in lite mer leksaksbelöning och se hur det fungerar. 🙂

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Iyen]
2013-05-08 08:37
#2

I fokus (HAHAHAHAHAHAH )för oss är att det ska vara roligt. Det är alltid nummer ett för oss 🙂

CelsiusT
2013-05-30 05:33
#3

Den här sommaren ligger fokus på tävlingar och tävlingsförberedelser. Vi kommer tävla en hel del i sommar och träning får det bli lite in i mellan. Vi har tränat hela våren med fokus på banor.

Det vi i träningen behöver lägga extra fokus på just nu är slalom och vippen. Vippen fungerar bättre och bättre, vi har ju byggt upp den från grunden och det är väl inte hundra stabilt än men han utför den helt själv nu, nu ska det bara till lite mer tuffhet på hindret. Men slalomet behöver vi lägga lite extra fokus på i kombinationer. Det är svårt med ingångarna när man kommer i fullfräs.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sarae
2013-05-30 18:12
#4

Hindersug, belöningsutveckling, frammåttänket på lushunden & slalom samt fortsatt övrig hinderinlärning. Målet är att kunna tävla i en blåbärsklass i typ 2016 :P 

Lyckan nu är att min feghund helt plötsligt ÄLSKAR alla de hinder hon  inledningsvis var livrädd för och inte vågade närma sig. Favoriterna just nu är gungan, balansen och tunnlar. Gungan får jag knappt av henne ifrån då hon bara springer fram å tillbaka på den och ser fullständigt lyrisk ut när den tjongar i backen och vill knappt ens ha belöning.

nadilda
2013-05-30 21:11
#5

Vi har ju precis börjar och Dolly är ju fortfarande väldigt ung så fokuset blir nog att ha kul och sedan presentera henne för de olika hindrena och fortsätta träna på det hon är på, som tunnlar och hopp.

CelsiusT
2013-05-31 13:40
#6

#4 Samma här! Min hund råkade ut för en olycka på vippen för några år sedan. Vi försökte direkt efteråt att träna den men han var totalt livrädd och satte sig i andra hörnet av planen när jag närmade mig vippen. Så väntade jag några år och nu i våras så tog jag tag i det ordentligt. Började om från början, han var rädd men vågade ändå försöka. Nu klarar han den helt själv och nu älskar han den. Så fort han kommer i närheten av den så sticker han till den istället och såfort han kommit av den så springer han runt och vill ta den igen =D

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: