Annons:
Etikettallmänt
Läst 1135 ggr
Emaljoh4
6/9/13, 10:12 AM

Vilka väder har ni tränat i?

Brukar ni medvetet gå och träna ibland när det är sämre väder, för att hunden ska bli van? Eller tränar ni alltid när det är sol/molnigt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Emaljoh4
6/9/13, 10:13 AM
#1

Jag har tränat i både sol, regn, moln, men det är väl det enda om jag inte minns helt fel. 🙂

Jag tycker det är bra att träna i olika slags väder, så hunden inte tycker allt blir JÄTTEKONSTIGT bara för att det regnar t.ex. 😛

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Bolten]
6/9/13, 5:48 PM
#2

just agility har jag bara tränar i sol/molnigt men andra grenar har jag tränat i regn, mörker, hagel och snö =)

Cassii
6/9/13, 7:49 PM
#3

Jag har tränat i snö, regn, åska, sol, moln och i princip allt! :)


CelsiusT
6/9/13, 9:07 PM
#4

Har tränat i massa olika väder. Men inte aktivt medvetet val, utan jag sitter inne och bestämmer mig för att 'nu känner jag för att träna agility', sen kvittar det vad det är för väder. Min hund skiter i vad det är för väder, förutom åska, då följer han inte med ut, då ligger han och skakar i sitt hörn.

Jag kan känna lite så att tävling är inte sååå viktigt att jag måste pina min hund till att tävla i väder h*n inte gillar'. Om hunden avskyr regn så tänker jag absolut inte göra allt för att hunden ska vänja sig vid det. Men om hunden bara inte gillar det så kanske man kan försöka få hunden att ändra åsikt.

Ungefär som min instruktör i lydnaden sa till mig om min förra hund att jag måååste träna henne på att ligga även om det är is ute, eller om det regnar, eller mitt i en vattenpöl. För tänk om ni kommer på en tävling och det råkar vara sånt underlag. Då svarade jag bara att jaa, då diskar jag mig hellre än att tvinga min hund till någon hon inte vill. Tävling ska vara kul, för oss båda!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: