Annons:
Etikettallmänt
Läst 4253 ggr
Vargafrost
2013-06-09 10:23

Nästa agilityhund?

Har någon av er redan nu funderingar på vad ni vill ha för kommande agilityhund? Någon speciell ras eller till och med linjer? 🙂

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
sarae
2013-06-09 10:45
#1

Jag har äntligen lyckats bestämma mig för ras och det blir en Berger des Pyrenées a face rase….just nu pågår projekt hitta rätt linje roch rätt uppfödare

[Bolten]
2013-06-09 16:10
#2

Min nästa vovve blir nog en malle till IPO och agility :)

Emaljoh4
2013-06-09 17:20
#3

Kelpie står på min lista. 🙂

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Frida B
2013-06-09 17:54
#4

Shetland Sheepdog! Letar uppfödare fortfarande, men är ju ett tag kvar.. Helst vill jag ha en bi blue eller blue merle, men sobel eller tricolor funkar också ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

smurfan-13
2013-06-09 18:32
#5

Min nästa agilityhund är ju redan införskaffad och under påbörjad inlärning. Han är en cirneco dellétna och jag hoppas han kommer bli en stjärna som visar vilken toppenras detta är ;)

IngaTrnqvist
2013-06-09 19:10
#6

Berger des pyrénées à face rase! Även om det är 4 år kvar tills jag skaffar min valp har jag redan nu kollat på olika linjer och uppfödare, men kommer nog kolla noggrannare när det närmar sig 🙂

Annons:
Cassii
2013-06-09 19:48
#7

Kelpie alt. sheltie från min egna tik :)


Vargafrost
2013-06-10 00:49
#8

Spännande att ni har lite planer! 🙂

Själv kommer jag fortsätta med Isländsk Fårhund, om det sedan slinker in någon annan ras "vid sidan av" återstår att se.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Pennybus
2013-06-10 01:25
#9

Jag har införskaffat mig min, en Aussie av vall/brukstyp, och den enda gången vi kört fattade han blixtsnabbt.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Ratlings
2013-06-10 02:06
#10

Jag ska börja träna agility med min beardis 😃

// Lise
When nothing goes right, go left!

connie98
2013-06-19 01:48
#11

kelpie, sheltie eller möjligtvis en mudi ^.^

Mika-S
2013-06-19 08:51
#12

Antingen en till Kelpie eller en Malle. :)

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Jetaime
2013-06-19 10:02
#13

Ska börja träna med min Aussie efter sommaren :).. Längre än så har jag inte kommit i min planering!

Annons:
Viccan92
2013-06-19 13:53
#14

En till tax blir det nog sen. Min fästman och jag kommer inte överens om någon annan ras tyvärr.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

CelsiusT
2013-06-19 16:38
#15

Kan man beställa en kopia på den man har? Han är bäst så jag vill helt klart ha en kopia när han väl tar slut!

Nä men skämt o sido, om jag får bestämma så blir det nog helt klart en BC igen. Men jag är ju inte längre ensam om sådana beslut (tack gode gud att jag hann skaffa min hund innan jag hittade smabo), fast å andra sidan så är det min hobby och min sambo brukar stötta mig i mina val så vill jag ha en BC igen så kan jag nog tänka mig att det går att övertala ;P

Men funderingarna går ju ibland till att ha en lite långsammare hund som faktiskt går att hänga med på planen. Sambon vill ju ha en papillon (för att dom är så söta att ha i knät) så det kan ju hända…kanske, kanske, kanske…att han kan få en sådan som jag kan ha till agility ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Michaela-N
2013-06-20 12:30
#16

Kelpie eller shetland sheepdog lär det bli. Ev border collie lite beroende på om vi fortfarande kommer ha möjlighet till regelbunden vallning om några år.

Josse5233
2013-06-20 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#0 Funderar på ras men är lite inne på Japansk spets. :) 

Har just nu en Tibetansk spaniel / Lhasa Apso blandning. :)

Ha en trevlig dag! 

TeamRajtantajtan
2013-06-22 06:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Har "nyss" skaffat min nästa agilityhund :) En shetland sheepdog denna gången också, vid namn Diza :)

SmileyMalin
2013-06-27 21:14
#19

Jack russell igen 😍

Finns andra hundar som är häftiga på banan men ingen annan ras jag vill leva med och man kör ju inte alltid agility 😉

Det blir garanterat från samma kennel som min senaste hund, trevligare jack russells finns nog inte! Men jag tänker vänta tills hon råkar ha en helgalen valp med extra långa ben 🤪 Hur många år det än tar!

Cahira
2013-07-01 00:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

om jag om ett gäng år skaffar en hund för agility (velar än om jag vill satsa eller ej) blir det nog en tysk spets då den som nu bor med mina föräldrar har sån fantastisk härlig driv och fart samt samarbetsvilja och läraktighet. Men om det skulle bli pom, klein eller mittel vet jag inte. :) Skulle bero på hur hälsan såg ut i kennlarna i närheten.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Flöffo
2013-07-04 15:54
#21

Vill ha en shetland sheepdog. 😍

//Flöffo

agilityaddict
2013-07-07 14:26
#22

Nästa stjärna blir en sheltie! Funderade ett tag på en "mini aussie" men kom på ganska snabbt att vi "bara" kan komma till SM men inte längre och mitt mål är landslaget! Får väl se om dom blir godkända som ras och rasen blir lite jämnare isf blir det nog en sån så småningom. Men just nu letar jag för fullt efter sheltie kennlar som uppfyller mina krav ;) Någon som har tips på seriösa sheltie kennlar som gärna själva tränar och tävlar agility?

[Clifford & Dizzy]
2013-07-14 21:44
#23

Nästa blir förhoppningsvis en sheltie egen uppfödning, Dizzy löper nu och ska snart paras :) Så nu håller tummarna att allt går som det ska så kommer det till hösten att bli riktigt roliga träningskompisar.

Upp till toppen
Annons: