Annons:
Etikettträning
Läst 1449 ggr
Emaljoh4
6/24/13, 7:55 PM

Har ni någon värmegräns?

Har ni någon speciell "värmegräns" när ni tränar, eller tränar ni bara kortare pass om det är väldigt varmt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Frida B
6/27/13, 11:24 PM
#1

Vi har inte börjat träna än, men jag tänker inte träna med honom om jag märker att han tycker det är väldigt varmt. Helt enkelt 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Bolten]
6/30/13, 8:42 PM
#2

Jag tränar inte mitt på dagen när de är som varmast de dagarna de är stekande sol och varmt ute =) Tränar dem på morgon/kvällen istället då eftersom varken jag eller hundarna tycker de är speciellt kul att träna när de är så varmt :)

CelsiusT
7/4/13, 8:05 PM
#3

Jag tränar sålänge jag själv orkar. Jag är väldigt värmekänslig. Men på tävling kan det vara dom flesta olika väderlekar, så om jag vill och hunden vill och har kul så kör vi. Men är det varmt så orkar vi sällan särskilt mycket så då blir det oftast lite kortare pass med mycket paus med vatten och skugga.

Medarbetare på westernridning.ifokus

nadilda
7/19/13, 7:16 PM
#4

Jag har väll inte direkt någon värmegräns dock så tränar jag självklart inte om jag märker att Dolly är seg och påverkad av värmen. Och om jag börjat träna och märker att hon börjar bli seg och omotiverad (hon brukar vara väldigt lättmotiverad) så slutar jag.

Kitten86
7/24/13, 9:54 PM
#5

Under sommartid tränar vi generellt endast tidiga förmiddagar eller senare på kvällen när temperaturen börjar avta. Min hund märker annars ganska snart av värmen och blir seg och okoncentrerad, vilket inte är så konstigt när man springer runt i vinterjacka året om 😉

Generellt brukar jag inte heller tävla under sommarens varmaste period pga just värmen. Däremot tävlar vi mer än gärna under resten av året om det går!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: