Annons:
Etikettträning
Läst 1095 ggr
1Dforeever
7/5/13, 10:07 AM

Slalom?

Hejsan. Jag och min boxer tik har precis börjat med agility och båda tycker det är jätte roligt. Saken är att min hund är väldigt svår att få motiverad, alltså VÄLDIGT svår. Hon tycker inte att slalomet är sådär jätte kul så om vi springer banan och kommer fram till slalomet så stänger hon bara av, vilket är väldigt frustrerande när allting annat sitter. 

Så hur lärde ni era hundar att slalom var roligt?

Annons:
Sugar Mist
7/5/13, 4:56 PM
#1

Tog den absolut bästa belöningen för Opsis(Som också tyckte slalom var tråkigt och övade med pinnarna långt isär, och om han gick igenom två portar(Heter det så?) så klickade jag och så fick han maaassaaa beröm och belöningen, och sedan minskade vi avståndet gradvis och la till fler slalompinnar :)

-

Blodfot
7/6/13, 12:22 PM
#2

kan han slalomet eller? för annars ta det själv, och var posetiv hela tiden, inget nej ska användas i träning!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

1Dforeever
7/7/13, 6:47 PM
#3

#1 Det har jag gjort flera gånger och det går bra men sen när jag kommer till klubben t.ex så funkar det itne

#2 Ibland kan hon det.. Jag gör det hela tiden men hon tröttnar sp himla fort

Blodfot
7/7/13, 6:54 PM
#4

gör då små ettaper, ta inte hela alltet!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: