Annons:
Etikettträning
Läst 1443 ggr
agilityaddict
2013-07-07 14:22

Kontaktfält

Tjoho!

Efterlyser tips, tricks och övningar för säkrare kontakfält!

Kör just nu med en JRT (inte min hund) och vi har tränat tillsammans i ca 1 år. Gjorde första tävlingen i januari i år och är nu uppflyttade till klass 2 och ska köra andra klass 2 tävlingen i Bjuv den 28 juli men vi har lite problem med Kontaktfält (KF) ibland! Jag har inte tränat henne från början så har inte kunnat lägga den grund som jag själv vill. När jag började träna henne var hon inte jätte snabb och inte så självständig men nu har hon börjat få upp en ordentlig fart och har börjat bli mer och mer självständig och därmed har hon även börjat hoppa av från balansen. Med det goda kommer ibland även det onda ;) Hon har aldrig haft något ordentligt KF beteende och jag vill gärna ha running contacts på henne för att spara in dom få 100 delarna som behövs i dagens agility. Har ni några bra tips och övningar som ni vill dela med er?

Tack så länge! =)

Annons:
Blodfot
2013-07-07 18:55
#1

har du provar två på-två av?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Michaela-N
2013-07-13 13:23
#2

Det finns filmer på youtube om hur man lär in RC, kolla där!

[Clifford & Dizzy]
2013-07-16 08:34
#3

Jag använder klicker för att befästa Dizzys Kontaktfält, vi kör också running. Men jag visar även med "felhand"=bromshanden att hon ska sakta inoch därmed inte hoppa. Detta börjar ge resultat och vi börjar kunna ha fart igen på kontaktfälten. Lycka till med er träning och tävling! /Johanna

Upp till toppen
Annons: