Annons:
Etiketttävling
Läst 1798 ggr
mopsen12
2013-07-13 10:35

Vilka hinder är med i nybörjarklass?

Ja, ni fattade nog frågan genom rubriken. 😃

Annons:
jollycox
2013-07-13 10:41
#1

Alla hinder är med i alla agilityklasser. I hoppklass är alla utom balans, gungan och a:et med.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

mopsen12
2013-07-13 10:43
#2

Ok! Däcket också?

Hade för mig att varken däck eller tunnel var med…

jollycox
2013-07-13 10:55
#3

Ja alla hinder är med.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Michaela-N
2013-07-13 13:20
#4

Det finns inget som heter nybörjarklass, men ibland har vissa klubbar inofficiella tävlingar med nybörjarklass. Då är det upp till klubben att bestämma hur banan ska se ut och vilka hinder som är med. Jag är själv anmäld till två tävlingar med nybörjarklass den 30:e och 31:a juli 🙂

mopsen12
2013-07-13 14:28
#5

Ja, tänkte på inoff. ^^ Det var den tävlingen jag syftade på från början. Det är jag som har Sasha! (aktiva småhundar, sikta mot stjärnorna. - tjejen med svart mops.) Hejhej! 

Kommer inte vara med på den då Sasha inte kan tunnel, slalom, däcket eller balansbommen. Men vi ska vara med på någon tävling i framtiden. Jag skulle gärna följt med och kollat när ni kör men jag sommarjobbar då. Emmily skulle filma dock så jag får titta i alla fall! 😊

Vi ska på samma agilityträff på måndag med. :)

Michaela-N
2013-07-13 14:42
#6

#5 Aha, är du med i SMS? 

Inte säker på att jag följer med på måndag men eventuellt. Annars kommer det fler gånger när jag är med!

Om du kan efteranmäla dig tycker jag att du ska göra det. Tunnlar är det absolut lättaste hindret, och behöver du hjälp med att träna det och jag kommer på måndag så visar jag dig, och jag lovar att hon kommer kunna det efter den träningen. Slalom och balans är ju inte med i den tävlingen men däcket KAN vara det, men däcket hinner du träna in på ett och samma träningstillfälle, så mejla Knivsta BK och fråga om du får vara med, jag lovar att du fixar både tunnel och däcket utan problem till den 30:e :)

Annons:
mopsen12
2013-07-13 15:24
#7

#6 SMS? O.o

Fast hon är rädd för både däcket och tunneln. Så det lär ta mer än ett tillfälle att träna in. 😕

Har gått agilitykurs och då kom vi så långt att hon vågade vara i en radie på typ 1 meter nära de hindren.

Sedan kan jag ju inte då heller då jag sommarjobbar. Men annars hade jag kanske vågat vara med.

Idag kommer jag att få en sådan där rusta tunnel så vi ska öva på den i morgon och på måndag ska vi öva på en "riktig" tunnel, samt däcket om det går. 🙂

Michaela-N
2013-07-13 15:30
#8

#7 Oj! Men jag visar dig! :)

Upp till toppen
Annons: