Annons:
Etiketttävling
Läst 643 ggr
Cassii
2013-07-15 16:45

Ho3, lycklig!

Den 4 augusti 2012 stod jag och Lexie för första gången på startlinjen för att debutera i hoppklass 1 small i Oskarshamn. Det var en fin debut med endast 5 fel (hon sprang förbi säcken) och en kommentar från speakern "Cassandra & Lexie ett ekipage för framtiden". Blev såklart glad, det var trots allt min födelsedag och allt. På tredje loppet tog vi första pinnen och en månad efter debuten var vi uppflyttade till ho2 med endast klassvinster. Lexie blev sedan skadad vid höften (muskeln till höften hade gått av) så det blev burvila i 1 månad och sen försöka starta upp henne försiktigt med korta korta promenader, dock gick det väldigt fort sen, så efter 2 månader efter olyckan gick vi normala promenader igen. Debuterade i ho2 i Vårgårda 24/11 med en hyper hund som diskade sig båda dagarna. Debuterade i december en hund som var osäker på gungan i agilityklass. De första tävlingarna i agilityklass så sprang hon av (hon stannade aldrig) medan på träning gick hon sakta upp på den så var hon som en ny hund på tävlingsbanan. Jag hade Lexie bortlämnad i cirka 2 månader, så ingen träning. Den 27/4 tog vi vår första agilitypinne efter långt uppehåll från tävlingar (endast 1 tävling innan det året). Den 28/4 tog vi sen vår första ho2 pinne och nu verkar allt ha lossnat för oss båda. Vi har hittat varandra och jag har hittat de rätta knapparna. 5/7 tog vi den andra ho2 pinnen och 11/7 tog vi två pinnar av tre möjliga med två klassvinster. 

Under Värmlandsrallyt flyttade jag upp henne till ho3, på debuten i ho3 blev det en disk genom att hon sprang tillbaka i första tunneln. Dag 2 fick min kompis köra henne då jag har tappat rösten och hon nollade, 2 sek ifrån SM pinne. Vi tog även vår andra ag1 pinne med fin gunga i lördags. Söndagens agilitylopp diskade vi oss, då jag inte hade någon röst sprang hon upp på A et, däremot körde hon den snyggaste gungan hittills, längst ut med fin attityd och tvärnit. Så avslutade vi vår fyra dagars tävling i Fagersta & Karlstad. 5 resultat av 9 möjliga. 

Lexie är även min första hund och vi har totalt gått en kurs. Jag är för första gången i mitt liv, stolt över mig själv.


Annons:
Cassii
2013-07-15 16:45
#1

Agilityloppen från Fagersta


Cassii
2013-07-15 16:46
#2

Första dagen på Värmlandsrallyt


Cassii
2013-07-15 16:47
#3

Debuten förra året!


sarae
2013-07-15 17:48
#4

Stort grattis! Vad duktiga ni är!

Crazzysazza
2013-07-15 18:56
#5

Stort grattis!

Emaljoh4
2013-07-23 10:55
#6

Grattis! 🙂

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Upp till toppen
Annons: