Annons:
Etiketttävling
Läst 1287 ggr
Sugar Mist
2013-07-15 20:32

Tävla i Agility- Vad krävs?

Vad krävs för att tävla i agility?

MEdlemskap osv.?

-

Annons:
CelsiusT
2013-07-18 16:39
#1

Det krävs medlemskap i en skk-ansluten klubb (SKK/lokalkennelklubb, SBK/lokal brukshundklubb, rasklubb osv).

Har du en oregistrerad hund (hund som inte är registrerad i SKK, tex en blandras) behöver du en tävlingslicens. 

Du behöver en tävlingsbok, finns att köpa på SBK-shop och ofta även på tävling. På första tävlingen så ska domaren mäta hunden och skriva in i boken vilken storleksklass hunden ska gå i.

Hunden ska ha uppfyllt 18 mån.

Hunden ska vara vaccinerad och man måste ha med godkänt vaccinationsintyg på tävlingen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Sugar Mist
2013-07-18 18:07
#2

#1 Om man bara är med i SHU, räcker det?

-

Frida B
2013-07-18 18:59
#3

#2 ja det räcker, om du är under 18 (har jag för mig)

Läste en riktigt bra sida om just detta, men vart hittade jag den…? Ska leta lite 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CelsiusT
2013-07-19 01:06
#4

SHU är en SkK-ansluten klubb så det är inga problem. Upp till och med det år du fyller 25 kan du vara med i SHU och tävla för SHU i agility eller andra grenar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
2013-07-19 01:07
#5

Som medlem i SHU så får man automatiskt medlemskap i antingen en lokal brukshundklubb eller en rasklubb, man får välja vilket. Som medlen i SHU kan man välja att antingen tävla för sin specialklubb eller för SHU

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: