Annons:
Etikettträning
Läst 1078 ggr
platy
8/9/13, 11:45 PM

Min Pudel :P

Min Toy Pudel är "lat" enligt mig för hon är aldrig helt taggad och vill inte hoppa för att hon gillar det så mycket utan hon gör det slarvigt när jag ska träna henne. Det gör att jag tröttnar på att träna agility med henne, vad ska jag göra för att göra henne taggad och lite småhoppig?? Snälla, hon är så tråkig o FÖR lugn😕

Förlåt om det låter konstigt, men hon har nästan gått o blivit en pensionärshund som bara vill sova! Hon har inte gått valpkurser eller unghundskurs och hon är ca 1år och 3mån nu.

Annons:
Frida B
8/9/13, 11:51 PM
#1

Men då kanske inte agility är hennes grej :) 

Annars kanske du kan kanske försöka hitta en leksak som hon blir riktigt ivrig över :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
8/10/13, 11:14 AM
#2

Vad gillar hon? Korv, ost, rått kött, kokt lever, eller varför inte världens roligaste leksak?

Min pudel är detsamma, hon är också i ungefär den åldern men busar man och taggar henne ordentligt och har korv så gör hon vad som helst.

-

platy
8/10/13, 11:25 AM
#3

Det är just det, hon kan aldrig bli riktigt ivrig.. Vi skaffade även Pudel för att hon skulle kunna träna o kanske tävla Agility :( Jaja, kan ju inte säga att hon måste älska det bara för att jag gör det. Däremot älskar hon att jaga koppel med en bajspåse fast knuten i handtaget, kan försöka testa det igen. ;)

Sugar Mist
8/10/13, 11:30 AM
#4

Gör det! Du måste hitta det hon tycker är allra roligast!

-

platy
8/10/13, 11:56 AM
#5

Korv gillar hon så testar det och kopplet🙂

Annars blir hon väl mer en "träna för att det är roligt ibland hund" ;))

Sugar Mist
8/10/13, 12:20 PM
#6

Testa kokt lever också, det är en verklig hit här hemma :)

-

Annons:
platy
8/10/13, 3:55 PM
#7

Ok, kan testa det oxå :) Tack för tipsen!

Beckibus
8/18/13, 9:42 AM
#8

Hur ofta tränar ni? Hon kanske tröttnat? Ta pauser från agility några veckor/dagar då och då! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

platy
8/18/13, 5:45 PM
#9

Har inte tränat på ett bra tag… :(

Upp till toppen
Annons: