Annons:
Etikettinlärning
Läst 815 ggr
[Hamster 4 ever]
8/12/13, 9:54 PM

få honom mer uppmärksam

jag har en schäferkille på 2 år som jag tränar lite smått hemma. 🐶 Nu till saken, han är så ouppmärksam! Jag har ett riktigt hinder            (hemmabygge), resten är typ pinnar på blomkrukor. De blir inte större än 20 cm och kaninhindret kan jag få upp till knähöjd på mig. När han ska hoppa springer han lite lojt fram och sedan är det som han inser att hindret är framför honom när han är 30 cm ifrån, han hoppar och river, om han inte springer igenom. Även med de små hindren är det så.

Som den hästmänniska jag är provade jag vad jag skulle gjort med en häst med samma problem, jag kollade hur långa galoppsprång han tar och ställde ett litet hinder 2 galoppsprång ifrån det stora hindret, och då gick det lite bättre, det var som att han insåg att det finns ett hinder framför mig,men han var fortfarande ouppmärksam: sprang förbi osv. Jag har godis i handen och då följer han den och får godisen så snart han hoppar. Han tycker att det är roligt men han bryr sig inte om hindren! I skogen hoppar han jättebra och han ÄLSKAR tunnlar, säcktunnlar är det roligaste han vet🙂 Kontakthinder har vi inte tränat

Ska försöka komma iväg till Uppsala hundungdom och träna lite där men det måste ju gå att träna hemma och fixa det här! 

Och innan någon säger något kan jag säga att det är helt ok med hans höfter; A på höftdysplapsi och UA på armbågsdysplasi! 

När han väl hoppar är det stort, luftigt och glatt med det är som att han inte uppfattar hindren som hinder! 

Tacksam för alla typer av tips// Amanda

Annons:
Sugar Mist
8/12/13, 10:28 PM
#1

Vad gillar han bollar och kampleksaker?

Tagga honom mer, jag taggar min hund jätte lätt genom att själv leka med jeanstrasan och tjoa.

-

[Hamster 4 ever]
8/13/13, 8:48 PM
#2

om jag taggar honom blir han så uppjagad… Då kan han inte koncentrera sig på NÅGOT annat än leksaken, han är helt leksaks galen

Sugar Mist
8/13/13, 9:16 PM
#3

Då får du börja arbeta där. Min kille blir sådär när hans älskade frisbee kommer fram, numera har han dock förstått att om han gör "dedär" och kanske till och med "dedär" så får han frisbeen.

-

Upp till toppen
Annons: